Když pilot bral trofej za druhé a třetí místo zároveň

V tento den roku 1955 se jela Velká cena Argentiny, která se nesmazatelně zapsala do dějin tím, že dva piloti si odvezli trofej za druhé a třetí místo.

Štítky: GP Argentiny Historie Zveřejněno 16. 01 2020 — Lukáš Podstata

Argentinská Grand Prix se konala v Buenos Aires a byla zároveň úvodním závodem sezony 1955. Debutový podnik to byl pro piloty Alberta Uria, Eugenia Castellittiho a Jesuse Iglesiase. Kvalifikaci na Velkou cenu Argentiny ovládl domácí pilot José Froilán González, kterého v první řadě na startovním roštu doplnili Alberto Ascari, Juan Manual Fangio a Jean Behra.

Závod byl však velmi ovlivněn tropickým počasím, kdy se teploměr zastavil na hranici 40 stupňů Celsia. Bylo tedy předem jasné, že v těchto podmínkách nebudou všichni jezdci schopni absolvovat celý závod. Piloti tak byli nuceni využít náhradníků, kteří je v kokpitu vystřídali.

Během závodu nevydržela spoustě jezdců technika a kvůli tomu celkem čtrnáct závodníků nevidělo cílovou pásku. Jen sedm vozů velkou cenu dokončilo. Juan Manuel Fangio a pátý Roberto Mieres nevyužili možnosti vystřídání a tropický závod odjeli bez cizí pomoci. Na druhém a třetím místě došlo ale k velkému překvapení. Giuseppe Farina a Maurice Trintignat se vystřídali na dvou monopostech Ferrari 625, které skončily na druhém, resp. třetím místě. Farina i Trintignat tak po závodě obdrželi trofej jak za druhé místo, tak i za třetí.

Vítěz Juan Manuel Fangio však závod nepřečkal bez úhony. Po vystoupení z vozu Argentinec ihned reflektoval, že má popálenou nohu a musel se nechat ošetřit. Samotná GP Argentiny je v historických tabulkách na předních příčkách nejteplejších závodů a jedinou konkurencí jí je GP Dallasu z roku 1984 a GP Bahrajnu 2005.

Diskuse k článku

Napsat komentář