Tři různé možnosti, jak poznat, že byl nájezd do boxů uzavřen
Mercedes a Alfa Romeo byly v nedělí GP Itálie dvěma týmy, kterým utekl signál uzavřeného nájezdu do boxů. Lewis Hamilton a Antonio Giovinazzi si dojeli pro novou sadu pneumatik a dostali oba následně trest STOP & GO plus 10 sekund. Zejména u Mercedesu bylo zřejmé, že jej situace zaskočila. Hamilton a Valtteri Bottas po závodě přiznali, že si možnosti takového signálu nebyli vědomi. Existují ale celkem čtyři zdroje informací, na základě kterých mohly Mercedes a Alfa Romeo situaci podchytit.
Když Hamilton dostal zprávu, že zajel do boxů, když neměl, vysvětloval, že na vjezdu do boxů žádné červené světlo neviděl. Taktéž šéf týmu Toto Wolff si nebyl jist způsobem, jak je uzavření vjezdu do pitlane signalizováno.
Pozice signalizačních tabulí, sloužících kromě jiného pro indikaci stavu vjezdu do boxů, jsou ale součástí instrukcí ředitelství závodu před každou velkou cenou. Instrukce současně popisují, jak a kde je signalizováno uzavření boxů, nebo naopak povinnost do boxů zajet.
K uzavření vjezdu do boxů došlo v čase 15:17:47. Hamilton vjel do boxů o 12 sekund později, kdy na dvou digi-tabulích na vnějšku poslední zatáčky Parabolica blikal červený kříž. Problémem je, že tyto tabule jsou používány primárně jako digi-vlajky a písmeny SC signalizují přítomnost safety caru na dráze. Absence povědomí role těchto dvou signalizačních tabulí a skutečnost, že se jedná o extrémně mimořádnou událost, Lewis Hamilton tabulím nevěnoval pozornost.
Inženýři na boxové zídce ale mají hned dvě možnosti, jak okamžitě poznat, že je vjezd do boxů uzavřen. Na monitorech s mapkou okruhu se pitlane zabarví červeně a hlavně na podrobně sledovaném monitoru se zprávami ředitelství závodu byla zobrazena informace, že byl vjezd do boxů uzavřen. Mercedes ale přiznal, že se věnoval přípravě pitstopu a monitorům nevěnoval pozornost. Stratég v britské továrně Mercedesu si zprávy všiml, a když vzdálenou komunikací na situaci upozornil, bylo už pozdě, neboť Hamilton byl v tu chvíli již na boxové komunikaci.
Mercedes zpochybnil rozhodnutí pitlane uzavírat poté, co se maršálové snažili vypořádat s odstaveným Magussenovým autem. Ale ředitel závodu Michael Masi vysvětlil, že nebyla jiná možnost, protože v daném místě nebylo auto kudy dostat za svodidla.
Hamilton a Giovinazzi nemohli dostat jinou penalizaci než 10 sekund STOP & GO, neboť za prohřešek vjetí do pitlane v době, kdy se to nesmí, jde podle pravidel o trest taxativní. Sportovní komisaři nemohou zvolit výši trestu dle svého úvážení.