Tři motory na sezonu? Red Bull chtěl zůstat na čtyřech, ale Ferrari bylo proti

Pro příští rok sice formuli 1 minou větší změny v pravidlech, přesto regule nezůstanou úplně stejné. Vyjma nasazení systému Halo dojde i ke snížení počtu motorů na tři kusy na sezonu. A i když se toto nařízení většině týmů nezamlouvalo, snahu Red Bullu o jeho zrušení nikdo nepodpořil.

Štítky: Ferrari Pohonné jednotky Red Bull Zveřejněno 20. 11 2017 — Lukáš Štěrovský

Přestože současnému vedení F1 se nelíbí časté penalizace jezdců za nasazení nadlimitního množství komponent pohonné jednotky a chce se tohoto jevu do budoucna zbavit, v příštím roce bude situace zřejmě ještě horší než letos. Z povolených čtyř kusů komponent agregátu totiž zbudou už jen tři díly na sezonu.

To se pochopitelně nezamlouvá i některým týmům, a tak šéf Red Bullu Christian Horner prý na posledním setkání Strategické skupiny nadhodil toto téma s tím, že by bylo rozumné zůstat na čtyřech motorech za rok. Se zlou se ale potázal, když Ferrari prohlásilo, že nebude tento krok podporovat, protože už investovalo úsilí do toho, aby si v příštím roce vystačilo se třemi motory.

Red Bull se přitom o zachování čtyř agregátů snaží už nějaký čas. Během zářijové Grand Prix Itálie, během které právě kvůli penalizacím odstartoval jediný Lewis Hamilton z pozice, jakou si vybojoval v kvalifikaci, Horner řekl: „Snažil jsem se toto pravidlo změnit, navrhl jsem to na začátku roku, ale nikdo to nepodpořil. Doufám, že teď bude výstup odlišný, když se týmům kupí penalizace před závěrem roku.“

Tři motory na rok připadají i Lewisi Hamitlonovi jako špatný nápad. „Nelíbí se mi ta myšlenka. Myslím, že stojí za prd. Měli bychom být schopni na to víc tlačit. Závody ve stylu sprintu jsou to, co teď formuli 1 chybí,“ svěřil se Brit.

Diskuse k článku

Napsat komentář