Traťoví maršálové riskují úraz elektrickým proudem

Traťoví maršálové se občas vystavují nebezpečí, když nedodržují instrukce. Upozornil na to tým Renualt. Během tréninku na GP Maďarska zpozoroval, že maršálové se auta dotýkají bez povinných gumových rukavic, které je chrání před potenciálním úrazem elektrickým proudem.

Štítky: Bezpečnost FIA Renault Zveřejněno 2. 08 2018 — GPF1.cz

Zkrat na systému rekuperace energie formule Nika Hülkenberga způsobil elektrické selhání jeho RS18. Nebylo tedy možné barevnou signalizací v autě dát najevo, jestli je nebo není bezpečné s ním manipulovat.

Nico Hülkenberg vyskočil obezřetně, ale někteří maršálové neměli ochranné rukavice. Tým na to upozornil ředitele závodu Charlieho Whitinga.

“Dali jsme vědět, že nemáme žádná data z auta, protože je úplně mrtvé,” řekl technický ředitel Renaultu Nick Chester. “Někteří maršálové ale hned přiběhli a bez rukavic začali auto tlačit. Ale dřív, než se stihlo něco udát, tak maršálové už auto tlačili. Žijou, takže auto bylo zjevně vypnuté.”

Povinné gumové rukavice odolají napětí o velkosti tisíc voltů. Traťoví maršálové je musí při jakékoli manipulaci mít pořád na rukou.

S autem se velmi opatrně zachází také po návratu do garáže.

“Zajistíme prostor, aby se nemohl auta dotknout nikdo ani omylem,” vysvětlil Nick Chester. “Rozděláme kryt a pak teprve jsme schopni zjistit, které systémy jsou živé, kolik energie zůstalo v akumulátorech a až pak víme, co dělat dál. Akumulátory obvykle vymontujeme, protože by trvalo dlouho je vybít. Musíme pak zkontrolovat další jednotky, MGU-K, MGU-H, ověřit, jestli nejsou poškozené. Na Nikově autě jsme se chvíli báli, že je budeme muset všechny vyměnit. Museli jsme ale vyměnit převodovku, protože selháním elektrického systému došlo k jejímu poškození,” vyprávěl Nick Chester o selhání Hülkenbergovy formule v Budapešti.

Při zavedení systému kinetické rekuperace energie KERS v roce 2008 dostal zásah elektrickým proudem jeden z mechaniků tehdejšího týmu BMW Sauber.

Diskuse k článku

Napsat komentář