Moc automobilek v F1 škodí

Rozhovor s účastníkem tři velkých cen F1 Tomášem Engem na téma současných problémů F1.

4 Štítky: Tomáš Enge Zveřejněno 18. 08 2015 — Tomáš Richtr

Tomáš Enge sice už ve formuli 1 nezávodí, ale v úspěšném závodění pokračuje nadále. Navíc se motorsportu, i její vrcholové disciplině F1 nadále věnuje. A čas od času okomentuje.

Jedním z témat, které se Engemu nelíbí, jsou odsuny několika míst na startu za technické prohřešky týmu. Podle Tomáše by za něj neměl být penalizován přímo jezdec.

“Nechceme před každým závodem zjišťovat, proč který jezdec nestartuje z místa, které si vyjel v kvalifikaci. Pokud se jezdec nedopustí žádného porušení pravidel na závodní dráze, pak by neměl být takovým způsobem trestán. Jede se velké množství závodů a motory musí něco vydržet, což je pro jejich výrobce náročný úkol,” říká v rozhovoru pro web Svět formule bývalý pilot F1, který ale dvousečně vidí problematiku nalákání většího počtu automobilek do formule 1:

“Samozřejmě ve formuli 1 chceme co nejvíce automobilek, ale stále probíhají řeči o tom, jestli odejde Renault, nebo jen opustí Red Bull a bude mít vlastní tým. Ale všeobecně platí, že čím více značek bude ve formuli 1 závodit, tím lépe pro tento sport. Když se na to ale podívám z globálního hlediska, tak čím více automobilek bude ve formuli 1, tím více do ní poteče peněz a tím méně bude zbývat na ostatní motorsport.”

Tomáš Enge se vyjádřil i k nově diskutované problematice zamýšlených úprav formátu závodního víkendu:

“Nemyslím si, že by formuli 1 zatraktivnil například kratší sobotní závod, který by určoval pořadí do hlavního závodu v neděli. Od nepaměti je nejdříve kvalifikace a po ní se jede hlavní závod, na který se všichni těší.

Samozřejmě nevíme, jak má formát nového závodního víkendu vypadat, neznáme jeho návrh, ale kvalifikační závod by nebyl správnou cestou. Roztříštilo by to pozornost, která je nyní věnována hlavnímu  závodu. Jela by se kvalifikace, kvalifikační závod a hlavní závod, který před televizní obrazovky přitáhne tu největší masu lidí. A když by měli fanoušci trávit u TV dva dny, tak si kolikrát rozmyslí, jestli budou koukat na první nebo druhý závod.”

Celý rozhovor si můžete přečíst zde.

Diskuse k článku

Napsat komentář