To nejnovější z krizových jednání F1

Formule 1, stejně jako každý další jiný byznys planety řeší svou budoucnost. Nejčerstvější jednání se konalo ve čtvrtek a telekonference trvala čtyři a půl hodiny. Žádná významná rozhodnutí nepadla, což je vzhledem k nejistotě dalšího vývoje daleko za hranicemi světa F1 pochopitelné. Vznikají konkrétní plány, i když ty se mohou měnit v závislosti na vnějších vlivech. Nejvyšší manažeři FIA pomyslně míří na pohyblivý cíl, ale musí mířit, aby formule 1 věděla, kam se vydat, jakmile bude možné vyrazit.

Štítky: 2020 Zveřejněno 16. 04 2020 — Tomáš Richtr

Nejsou bez zajímavosti zprávy z Rakouska, které začalo postupně uvolňovat pravidla fungování společnosti a obchodů v harmonogramu, který například předchází České republice. F1 se proto – jakkoli se takový plán může ještě změnit – snaží cílit na GP Rakouska jako úvodní závod náhradní sezony 2020. Ta se podle původního plánu má jet první červencový víkend, tedy za 3 měsíce.

Stav kalendáře ke dni 16. dubna 2020

Následně by se mohly pořádat až tři závody na Silverstonu, dějišti Velké ceny Velké Británie. Bez ohledu na tradice, závazky, názvy závodů a další konzervativní pilíře se jedná o logickou úvahu: sedm týmů F1 má sídlo v Británii. Zbývající tři: Ferrari, Alpha Tauri (Toro Rosso) a Alfa Romeo (švýcarský Sauber) by mohly na dlouhou dobu bezpečným způsobem do Británie přepravit své členy a ponechat je na místě v blízkých hotelech. To dělá celkem čtyři závody, polovinu toho, co si uznaná sezona mistrovství světa žádá. F1 ale musí se dvěma ze zbývajících čtyř závodů ještě zavítat alespoň na dva další kontinenty, aby si série letošních velkých cen udržela statut světového mistrovství. Osm závodů v sezoně a tři kontinenty je minimum, nad kterým lze považovat letošní šampionát za mistrovství světa.

Na krizovém jednání ve čtvrtek byl ve velkém diskutován také rozpočtový limit. Ačkoli byly diskutovány částky 145 dolarů v roce 2021 a 130 milionů. v roce 2022, nebylo učiněno žádné rozhodnutí. K nižším rozpočtovým limitům nebyla ochota hlavně proto, že by to vedlo k propouštění zaměstnanců.

Krizového jednání se zúčastnil prezident FIA Jean Todt, šéfové F1 Charles Carey a Ross Brawn a představitelé týmů.

Diskuse k článku

Napsat komentář