Titul pro McLaren v prvním roce s Mercedesem? Nereálné

Po šesti letech strávených s pohonnými jednotkami Honda a Renault se McLaren vrací k té, kterou předtím používal dvacet let a se kterou získali tituly Mika Häkkinen a Lewis Hamilton. Na podobné úspěchy si však prý budeme muset chvíli počkat.

Štítky: McLaren Zveřejněno 19. 02 2021 — Martin Vejdělek

Alespoň to tedy tvrdí Zac Brown šéf stáje z Wokingu. „Startovní pole je neuvěřitelně vyrovnané. Myslím, že útok na mistrovský titul je v této sezoně nereálný, když vezmu v potaz tu naši cestu.“

„Vše, v co můžeme doufat a o co se snažíme, je přiblížit se Mercedesu. Ano, očekáváme, že ten bude opět nejrychlejším týmem i v roce 2021. Pravidla se totiž příliš nezměnila, díky čemuž si myslím, že nadcházející sezona nebude příliš odlišná od té předchozí. Tedy kromě toho, že se vše ještě více vyrovná.“

Podle Brownových slov byl dostatek napětí i v uplynulém roce, což prý dokládá drama v boji o třetí místo v posledním závodě, ze kterého McLaren vzešel jako vítěz. „Před závodem v Abu Dhabi jsme mohli skončit třetí, čtvrtí i pátí a jak říkám, nyní to může být ještě napínavější. A abych něco předpovídal? Ne, vzhledem k tomuto nemohu.“

Andreas Seidl je rovněž rád, že jeho tým dosáhl dohody s Mercedesem. „Náš cíl byl jednoznačný, chtěli jsme dostat pohonnou jednotku, se kterou můžeme vyhrát šampionát. To je logicky ta nejlepší dostupná.“

„V současné době je na rozdíl od minulosti dobré to, že je zajištěno, že s vámi jako se zákazníkem bude jednáno shodně jako s konstruktérem motoru. V tomto ohledu máme v Mercedes velkou důvěru.“

„Bez ohledu na tu důvěru si myslím, že je velmi dobrý způsob, jakým se FIA snaží zajistit dodržování tohoto pravidla. FIA udělala opravdu velký krok ohledně monitorování odlišnosti pohonných jednotek.“

Ani Seidl si ovšem nemyslí, že by McLaren začal závody vyhrávat jako mávnutím kouzelného proutku. A že by to bylo potřeba. Na titul mezi jezdci britská stáj čeká od roku 2008, mezi konstruktéry dokonce ještě o deset let déle.

Na pódium se oranžové vozy začaly vracet v posledních dvou sezonách, v Brazílii roku 2019 vybojoval Carlos Sainz první stupně vítězů od Austrálie 2014. Na nejvyšším stupínku stanul naposledy Jenson Button v posledním závodě roku 2012.

„Takže si opravdu myslíme, že pohonná jednotka Mercedesu nám může pomoci zase vyhrávat závody. Zároveň je ale důležité soustředit se na sebe. Je před námi pořád dlouhá cesta, kterou jako tým musíme ujít.“

„Jsme spokojeni s progresem, který jsme během posledních dvou let učinili, ale pořád je spousta věcí, které musíme vylepšit. Jak na straně infrastruktury, tak na straně týmu. Pak budeme opravdu moci bojovat o výhry.“

Poprvé od odchodu Fernanda Alonsa mají v McLarenu k dispozici jezdce, který už prokázal, že i na nejvyšší úrovni vyhrávat umí. Daniel Ricciardo se během nadcházejícího roku bude rvát o své kariérní vítězství číslo osm.