Tilke: Průběh závodu v Soči ovlivnily konzervativní pneumatiky

Za málo dramatickým závodem v Soči stojí podle Tilkeho především volba pneumatik, ne profil tratě.

1 Štítky: GP Ruska Hermann Tilke Soči Zveřejněno 19. 10 2014 — Filip Fikejz

Za málo dramatickým závodem v Soči stojí podle Tilkeho především volba pneumatik, ne profil tratě.

Designér tratí formule 1 Hermann Tilke prohlásil, že profil nového okruhu v Soči není hlavní příčinou nepříliš dramatického průběhu první Velké ceny Ruska v historii formule 1.

Německý architekt věří, že vývoj závodu, jehož největší dramata se odehrála v úvodu, souvisí především s konzervativní volbou pneumatik Pirelli. Především Nico Rosberg podle Tilkeho svou stíhací jízdou ukázal, že se na okruhu předjíždět dá. Na dotaz britského Autosportu, jestli by se měl pro rok 2015 změnit profil tratě, Tilke odpověděl: „Ne, myslím, že je to fajn. Funguje to.“

„Prvních pár kol bylo skvělých na předjíždění, ale potom se pole rozdělilo. Nico dokázal odvést skvělou práci, vrátil se z konce pole na druhé místo, ve středu pole byly i další předjížděcí manévry,“ vzpomínal Tilke. „Ale samozřejmě, pokud je rychlejší jezdec před pomalejším, nic moc se nestane.“

Pirelli pro závod alokovalo měkkou a střední směs. Tilkemu se zdála tato volba pochopitelná. „Myslím, že Pirelli bylo trochu konzervativní, protože mělo trochu obavu, co se může na nové trati stát,“ uvedl. „Doufejme, že příští připraví jinou strategii. Ale všichni to musí nejdříve zkusit, nechtějí čelit velkým rizikům, aby nebylo nutných pět zastávek.“

Na dlouhou výdrž pneumatik upozorňoval mimo jiné i tým Red Bull.

Diskuse k článku

Napsat komentář