Testování nových pneumatik je podle technického šéfa Williamsu pro dotyčné týmy výhodou
Mercedes, Ferrari a Red Bull získají pro rok 2017 obrovskou výhodu díky průběžným testům nových pneumatik. Myslí si to Pat Symonds. Tři jmenované týmy se na letošní sezonu dohodly s Pirelli na testování nových širších pneumatik pro příští ročník. Aby se tyto zkoušky mohly uskutečnit, týmy musejí upravit auta z minulých sezon tak, aby na ně nové…
Mercedes, Ferrari a Red Bull získají pro rok 2017 obrovskou výhodu díky průběžným testům nových pneumatik. Myslí si to Pat Symonds.
Tři jmenované týmy se na letošní sezonu dohodly s Pirelli na testování nových širších pneumatik pro příští ročník. Aby se tyto zkoušky mohly uskutečnit, týmy musejí upravit auta z minulých sezon tak, aby na ně nové pneumatiky seděly, což jim pomůže získat cenná data a zkušenosti pro stavění vozů na nadcházející sezonu.
I když se Pirelli zavázalo, že data získaná během všech testování budou k dispozici všem týmům, Symonds je stále přesvědčen o tom, že zúčastněné stáje budou mít proti ostatním velkou výhodu. „Myslím, že je to velká výhoda a měli bychom to zvážit. I když se jedná o jakési slepé testy, týmy budou mít možnost si na pneumatiky zvyknout a naučit se s nimi zacházet.
Mercedes, Red Bull a Ferrari budou mít také určité slovo ve vývoji gum, protože Pirelli se jich bude ptát, jaký typ jim vyhovuje nejvíc, a budou se jejich názory řídit, jako to bylo loni s Lotusem. To je podle mě nesporná výhoda,“ konstatuje britský inženýr, který u Williamsu působí již řadu let.
První ze dvou dní testů na Silverstone ovládl Fernando Alonso.
Reportáž: https://t.co/OvxWr6p8d4 pic.twitter.com/8eUXR1i9HR
— GPF1 (@GPF1cz) 12. července 2016
Symonds také věří, že testující týmy budou lépe vědět, jaké sady pneumatik zvolit pro několik úvodních závodů sezony 2017. „Během začátku prvních testů v únoru budeme již muset být rozhodnuti, kolik jakých sad přivezeme na prvních šest závodů sezony, aniž bychom je někdy viděli nebo je měli na svém autě.
Mně se nové pravidlo o výběru pneumatik líbí, dává větší prostor pro závodění. Možná by bylo ale vhodné na něm trochu zapracovat kvůli enormní výhodě, kterou Ferrari, Red Bull a Mercedes získají,“ navrhuje Symonds.
Williams byl jedním z týmů, které také zvažovaly účast v testování nových pneumatik. Tradiční britská stáj se ale rozhodla nakonec tuto příležitost nevyužít z finančních důvodů. „Předtím, než jsme se rozhodli se testů nezúčastnit, jsme udělali hodně designové práce. Když jsme ale zjistili, kolik by nás stály další okolnosti, rozhodli jsme se ustoupit. Pro týmy jako jsme my je to moc drahé.
Pirelli by nám nějaké náklady uhradilo, ale stejně by to pro nás bylo velmi nevýhodné. To není dobré pro formuli 1, že ne? Informace o nových pneumatikách můžete mít, jen když na ně máte dost peněz,“ postěžoval si Pat Symonds.
Čtěte dále: Foto: To nejlepší z mokrých testů na Silverstone – den první
Diskuse k článku