Těšili jste se na absenci traťových limitů v Monaku? Budou ještě přísnější
Z traťových limitů, různých výkladů pravidel kolem nich, už kdekoho bolí hlava. Všichni se těšili na to, jak v Monaku, kde jsou traťové limity diktovány nekompromisními svodily, bude od nich konečně pokoj. Ale jaké je překvapení, že budou ještě přísnější. Do hry totiž vstupuje semafor.
Pravdou je, že jediným místem, kde na okruhu v Monaku mohou být traťové limity potenciálně problém, je šikana na výjezdu z tunelu. Všude jinde pilota hlídají přísná svodidla.
Výjimkou je série zatáček 10 a 11. Místo, do kterého se přijíždí v nejvyšší rychlosti. Ředitel závodů Michael Masi vydal instrukce, podle kterých bude mít netrefení zatáčky č. 10 “zneplatnění” času, kterého pilot v daném kole dosáhl, ať už v tréniních, kvalifikaci nebo závodě. Jde o posun v definici pravidla, protože dříve nedávalo smysl, jak jsme vysvětlili zde:
Analýza: Mají komisaři vůbec možnost Verstappenovi sebrat nejrychlejší kolo?
Přesto přichází ještě jedna novinka: když už pilot netrefí zatáčku č. 10 (tedy šikanu za tunelem), na trať se může vrátit pouze tehdy, pokud mu bude signalizováno zelené světlo na příslušném maršálovském postu. V souladu s oficiální mapkou okruhu jde o digitální panel č. 14 ve žlutém obdélníku mezi zatáčkami č. 11 a 12.