Těšili jste se na absenci traťových limitů v Monaku? Budou ještě přísnější

Z traťových limitů, různých výkladů pravidel kolem nich, už kdekoho bolí hlava. Všichni se těšili na to, jak v Monaku, kde jsou traťové limity diktovány nekompromisními svodily, bude od nich konečně pokoj. Ale jaké je překvapení, že budou ještě přísnější. Do hry totiž vstupuje semafor.

Štítky: GP Monaka Pravidla Zveřejněno 19. 05 2021 — GPF1.cz

Pravdou je, že jediným místem, kde na okruhu v Monaku mohou být traťové limity potenciálně problém, je šikana na výjezdu z tunelu. Všude jinde pilota hlídají přísná svodidla.

Výjimkou je série zatáček 10 a 11. Místo, do kterého se přijíždí v nejvyšší rychlosti. Ředitel závodů Michael Masi vydal instrukce, podle kterých bude mít netrefení zatáčky č. 10 „zneplatnění“ času, kterého pilot v daném kole dosáhl, ať už v tréniních, kvalifikaci nebo závodě. Jde o posun v definici pravidla, protože dříve nedávalo smysl, jak jsme vysvětlili zde:

Analýza: Mají komisaři vůbec možnost Verstappenovi sebrat nejrychlejší kolo?

Přesto přichází ještě jedna novinka: když už pilot netrefí zatáčku č. 10 (tedy šikanu za tunelem), na trať se může vrátit pouze tehdy, pokud mu bude signalizováno zelené světlo na příslušném maršálovském postu. V souladu s oficiální mapkou okruhu jde o digitální panel č. 14 ve žlutém obdélníku mezi zatáčkami č. 11 a 12.