Téma: Udělal Tsunoda dobře, když přijal povýšení do Red Bullu?
Dny Liama Lawsona u Red Bullu jsou sečteny, naopak Yuki Tsunda se konečně dočkal svého snu - obléknout si overal "áčka". Nastává však otázka, zda to bude pro Japonce krok správným směrem.
Tsunoda je ve formuli už pátým rokem, přičemž hájil barvy juniorky Red Bullu, týmu Racing Bulls (dříve AlphaTauri, VCARB; pozn. red.). Přestože především vloni podával velmi dobré výkony, tak Red Bullem byl ve velkém přehlížen, až doposud. Je pro Japonce dobře, že dostal šanci v mateřském týmu?
Tsunodovo povýšení má dvě strany mince
Jedna strana mince je pozitivní – a to z toho důvodu, že se tak možná udrží na startovním roštu i další roky. Ale má to jeden velký háček: Ve formuli 1 se prozatím držel jen díky podpoře Hondy, která úzce spolupracuje s oběma stájemi a chce tam logicky svého krajana, ale na konci tohoto roku se cesty Hondy a Red Bullu/Racing Bulls rozejdou, protože od příští sezony budou pohonné jednotky vyvíjet ve spolupráci s Fordem.
Pro Japonce by to pravděpodobně znamenalo konec ve formuli 1, protože ostatní týmy o něj zřejmě zájem příliš jevit nebudou. Nicméně nyní dostal šanci u Red Bullu po boku Maxe Verstappena, takže má naději, že si minimálně ještě příští rok zazávodí.
A ta negativní? Od té doby, co je Nizozemec v rakouské stáji, se zdá být druhá sedačka prokletá. Vylámali si na ni zuby kvalitní piloti jako Pierre Gasly, který dostal padáka po 12 závodech, nebo Alexander Albon, jehož vyhodili po 26 velkých cenách. Ale i tak zkušený závodník jakým byl Sergio Pérez, měl s vozem plné ruce práce a ani po čtyřech letech se nedokázal dostat na Verstappenovu úroveň, nebo mu alespoň zdatně sekundovat. To se naposledy podařilo jistému Danielu Ricciardovi.
A teď se dostáváme k náhradníkovi za Liama Lawsona, Tsundovi. Proč by to mohlo mít na něj negativní dopad? Obávám se, že i když dokazuje, že neměl být tak dlouho přehlížen a rozhodně si šanci v Red Bullu zaslouží, může dopadnout jako výše zmínění. Ačkoliv vedení týmu tvrdí, že RB21 není stavěn přímo na čtyřnásobného mistra světa, tak to vypadá spíše naopak. Proč by se jinak ostatní, jinak bezesporu talentovaní piloti, takto trápili? Příliš nevěřím, že Japonec udělá díru do světa větší, než Pérez.
Lawson měl dostat ještě šanci…
Spálili se piloti, kteří měli za sebou mnohem více odjetých závodů, než Nozélanďan, který sedačku u rudých býků získal po pouhých 11 závodech. V jiných sériích okamžitě vítězil, nebo aspoň bojoval o přední příčky. Ale královna motorsportu je velmi nekompromisní a i když monopost Red Bullu je těžko řiditelný, což potvrzuje i samotný Verstappen, musí doručovat.
Ale vyhodit ho už po pouhých závodech je opravdu kruté s ohledem na to, že doposud nenasbíral tolik zkušeností a úvodní dvě grand prix se konaly na okruzích, které byly pro Lawsona zcela nové. Dokonce Verstappen je přesvědčený, že by byl Lawson v Racing Bulls mnohem rychlejší.
Ano, jeho výsledky jsou trestuhodné, jelikož se jedná o špičkový tým, a rozhodně by měl dojíždět alespoň na chvostu první desítky, ale musí se zohlednit i výše zmíněné aspekty. Nyní se formule 1 přesouvá na trať, kterou Lawson zná jako své boty, díky svému angažmá v japonské sérii Super Formule. Proto se jej Red Bull neměl zbavovat po dvou závodech a počkat si, jak si povede tam, kde to zná. A pokud by se jeho forma ani poté nezlepšila, byla by na řadě nevyhnutelná změna.
Ovšem Red Bull tento radikální krok udělal a třiadvacetiletého rodáka z Hastingu degradoval zpět do Racing Bulls, takže držme Tsunodovi palce, ať chytne šanci za pačesy a co nejlépe se popasuje se zakletou sedačkou.