Téma: Antonelli zažil solidní start. Má ale velký prostor ke zlepšení
V prvních dvou závodech kariéry se Kimi Antonelli vyvaroval chybám a Mercedesu dovezl důležité body. Na rychlosti ale ještě musí zapracovat.
Těžké rozhodnutí v závěru minulého roku učinil Toto Wolff. Šéf Mercedesu si dal s nástupcem Lewise Hamiltona na čas, ale nakonec se rozhodl. Ani Carlos Sainz, ani Valtteri Bottas, ani Fernando Alonso, ale Andrea Kimi Antonelli – odchovanec Mercedesu. Po letech s osvědčenými piloty se Wolff rozhodl riskovat a do druhého Mercedesu posadil osmnáctiletý talent.
Kimi Antonelli je považován za generační talent, ten největší od příchodu Maxe Verstappena v roce 2015. V Mercedesu navíc Antonelli nahrazuje statisticky nejúspěšnějšího pilota v historii formule 1. Do větších stop už snad Antonelliho před jeho premiérou ve formuli 1 postavit nemohli.
Antonelli to ale (zatím) zvládá. Kvalifikace v Austrálii se mu kvůli poškozené podlaze hrubě nepovedla, což napravil skvělou stíhací jízdou v deštivém závodě a čtvrtém místě v cíli. V Číně zažil mladý Ital více méně průměrný víkend s minimem chyb a dalšími body do tabulky. Aktuálně jich má 22 a v šampionátu okupuje pátou pozici.
To je solidní start do možná hvězdné kariéry, která Antonelliho ve formuli 1 čeká. Mercedes odvádí při jeho vývoji a učení perfektní práci. Jeho závodním inženýrem je Pete Bonnington, kterého Antonelli “zdědil” po Hamiltonovi. Dvojice Bonnington – Hamilton se stala ikonickou. Britský závodní inženýr v minulosti spolupracoval také s Michaelem Schumacherem a Jensonem Buttonem.
Mít při sobě člověka, který pracoval se dvěma sedminásobnými mistry světa a dalším šampionem, má pro osmnáctiletého Antonelliho cenu zlata. Během závodu je Bonnington schopen svého pilota udržet ve střehu a dát mu ty nejdůležitější informace. Nepochybuji o tom, že na bezchybném vstupu Antonelliho do F1 má zásluhu z velké míry právě Bonnington.
Na rychlosti je ale stále třeba pracovat. Zatím se to totiž děje to, co se očekávalo. George Russell je jasnou jedničkou týmu. V rychlosti na jedno kolo ani dlouhých stintech mu zatím Antonelli nestačí. To se ani neočekávalo. Nicméně zejména v Číně byl Antonelli více v soubojích s týmy ze středu pole než s top týmy.
To by se v ideálním případě nemělo stát. Proti mladému Italovi hovoří fakt čím dál vyrovnanějšího startovního pole. Piloti ze středu pole ukazují, že v letošním roce by si občas mohli “smlsnout” na některém z pilotů jedoucích v top týmu. Abychom ale Antonellimu nekřivdili, jeho závod v Číně byl ovlivněn poškozením monopostu, které přišlo po startu závodu.
Jak jsem zmínil v předsezónních predikcích pilotů – tohle Mercedesu od Antonelliho stačí, dokud tým nebude v boji o titul. Zde to má ideálně rozehráno McLaren, ale nikde není psáno, že Mercedes svůj monopost W16 neposune na úroveň monopostu MCL39 od týmu z Wokingu. V takovém případě vzroste tlak, protože Mercedes bude potřebovat v bojích o čelo startovního pole oba monoposty.
Dva závody a jeden sprint jsou krátké pracovní okénko, ze kterého Antonelliho start ve formuli 1 hodnotíme. Stojím si ale za svým, že Antonelli bude postupně získávat větší jistotu a v průběhu sezóny nás v některém ze závodů překvapí skvělým výsledkem.