Automobilist.com

Takové výhody, jakou Ferrari má, nelze dosáhnout legálně

Frustrace soupeřů Ferrari z jeho výkonu motorů je hmatatelná. Někteří dokonce pochybují, že je legální. Jsou totiž přesvědčeni, že takové výhody nelze dosáhnout legální cestou.

2 Štítky: Ferrari Pohonné jednotky Zveřejněno 23. 10 2019 — Tomáš Richtr

Ferrari se těší v kvalifikaci významné výkonnostní výhodě svých pohonných jednotek. Během závodu, kdy musí úroveň výkon pohonných jednotek utlumit, přesto dosahují vozy Ferrari velkých zrychlení v nájezdu na delší rovinky.

Největší soupeř Ferrari, Mercedes, ústy svého pilota Lewise Hamiltona uznal, že na Ferrari nestačí v oblasti pohonné jednotky a aerodynamického odporu auta (drag).

Avšak někteří soupeři jsou přesvědčení, že auto Ferrari není v souladu s pravidly a dokonce, že si je toho Mezinárodní automobilová federace vědoma.

„Takovou absurdní výhodu nelze dosáhnout legální cestou, protože technologie už jsou poměrně hodně vyvinuté,“ cituje anonymní zdroj německý Auto Bild. „Ferrari podvádí a FIA to ví. Ale je to asi jedno, protože by z toho byl jinak obrovský skandál.“

V této souvislosti si nejvíce hovoří o určitém množství oleje v systému mezichladiče plnicího vzduchu (intercooleru) zneužívaného pro použití ve spalovacím motoru. Ferrari je údajné jediným týmem, který používá v intercooleru olej, což je možné. Pravidla ale zakazují pro vylepšení spalovacího procesu využívat cokoli jiného než samotný benzin.

V úvodu sezony FIA motory Ferrari intenzivně kontrolovala nasazením řady senzorů a po Velké ceně Monaka prohlásila, že s pohonnými jednotkami Ferrari nemá žádný problém.

Diskuse k článku

2 komentáře: “Takové výhody, jakou Ferrari má, nelze dosáhnout legálně”

  1. Kakanen napsal:

    Jasně, od roku 2014 byl Mercedes v kvalifikaci o parník před ostatníma a nikomu to divný nepřišlo. Mercedes na současných motorech pracovalo X let před schválením v pravidlech a to bylo OK? Ferrari mělo tehdá využít právo veta, a současné motory stopnout.I za cenu toho, že by Mercedes odešel. 😉Dost možná by se do F1 pak „nahrnulo“ více týmů. 😉

  2. Aladin napsal:

    Jestliže FIA bude kontrolovat PU jen na základě oficiálních protestů a ne i na základě podezření tak nedůvěra ještě stoupne. Nedivím se že jsou konkurenti frustrováni, výhody těchto motorů jsou totiž velmi závislé od toho jak FIA kontroluje dodržování pravidel, pokud existuje možnost že Ferrari takto získává nelegálně výhodu, FIA by si měla danou věc více ohlídat a zajistit aby to nebylo možné. Jenže u těchto motorů je FIA jako by bezzubá, možná i cíleně. Od začátku se pálí a ani po letech tuto oblast FIA nemá zjevně plně pod kontrolou.

Napsat komentář