Takové výhody, jakou Ferrari má, nelze dosáhnout legálně

Frustrace soupeřů Ferrari z jeho výkonu motorů je hmatatelná. Někteří dokonce pochybují, že je legální. Jsou totiž přesvědčeni, že takové výhody nelze dosáhnout legální cestou.

Štítky: Ferrari Pohonné jednotky Zveřejněno 23. 10 2019 — Tomáš Richtr

Ferrari se těší v kvalifikaci významné výkonnostní výhodě svých pohonných jednotek. Během závodu, kdy musí úroveň výkon pohonných jednotek utlumit, přesto dosahují vozy Ferrari velkých zrychlení v nájezdu na delší rovinky.

Největší soupeř Ferrari, Mercedes, ústy svého pilota Lewise Hamiltona uznal, že na Ferrari nestačí v oblasti pohonné jednotky a aerodynamického odporu auta (drag).

Avšak někteří soupeři jsou přesvědčení, že auto Ferrari není v souladu s pravidly a dokonce, že si je toho Mezinárodní automobilová federace vědoma.

“Takovou absurdní výhodu nelze dosáhnout legální cestou, protože technologie už jsou poměrně hodně vyvinuté,” cituje anonymní zdroj německý Auto Bild. “Ferrari podvádí a FIA to ví. Ale je to asi jedno, protože by z toho byl jinak obrovský skandál.”

V této souvislosti si nejvíce hovoří o určitém množství oleje v systému mezichladiče plnicího vzduchu (intercooleru) zneužívaného pro použití ve spalovacím motoru. Ferrari je údajné jediným týmem, který používá v intercooleru olej, což je možné. Pravidla ale zakazují pro vylepšení spalovacího procesu využívat cokoli jiného než samotný benzin.

V úvodu sezony FIA motory Ferrari intenzivně kontrolovala nasazením řady senzorů a po Velké ceně Monaka prohlásila, že s pohonnými jednotkami Ferrari nemá žádný problém.

Diskuse k článku

Napsat komentář