Tak trochu jiná analýza tréninků na Grand Prix Maďarska

Déšť, který překazil týmům závodní simulace během druhého tréninku na Hungaroringu, znamená, že i k analýze dat z pátečních jízd jsme museli přistoupit poněkud odlišně.

Štítky: Analýza GP Maďarska Zveřejněno 2. 08 2019 — Lukáš Štěrovský

Druhý páteční trénink je důležitější než dopolední jízdy. Jednak je dráha lépe vyčištěna a aspoň trochu pogumovaná – má tedy větší přilnavost –, jednak se koná v podobný čas, v jaký se během neděle jede závod. Povětrnostní podmínky jako teplota vzduchu a dráhy by tak měly teoreticky být více podobné tomu, co jezdci a týmy zažijí při samotném průběhu velké ceny.

Jenže kvůli dešti, který narušil průběh FP2, týmy stačily odjet jen zlomek kvalifikačních simulací, na ty závodní se nedostalo vůbec. Dosažená data tak nejsou dvakrát relevantní, navíc i na sobotu je hlášen déšť (v pátek byla pravděpodobnost deště nad Hungaroringem 90%, na sobotu je 70%). Takže je možné, že týmy ztracený čas dohnat nestihnou a do závodu, který by měl probíhat na suchu, budou muset vozy nastavovat před kvalifikací tzv. naslepo.

Kvalifikační simulace

Naštěstí existují jiné analytické nástroje, díky kterým bychom si mohli udělat alespoň představu o závodní rychlosti jednotlivých týmů. Níže vložené grafy znázorňují rychlost vozů v určitých typech zatáček a dalších částí okruhu (pomalé, střední a rychlé zatáčky plus rychlost na rovince).

Grafy dokazují trend Ferrari, které díky nižšímu přítlaku exceluje na rovince a v rychlých zatáčkách. V těch ostatních, kterých je v Maďarsku přece jen více, ale ztrácí. A to na Mercedes, ale zejména Red Bull, který je tradičně znám výborným šasi. Splní nápojový gigant roli černého koně a připíše si druhou výhru v řadě?

Rychlost na rovince

Rychlost v rychlých zatáčkách

Rychlost ve středních zatáčkách

Rychlost v pomalých zatáčkách

Diskuse k článku

Napsat komentář