Symonds: Williams nesmí přijít o Bottase, struktura Ferrari nebude fungovat
Williams se nesmí nechat připravit o finského závodníka Valtteriho Bottase, který je v těchto dnech hlasitě spojován s uvolněnou sedačkou u Mercedesu po Niku Rosbergovi. Tvrdí to technický ředitel týmu Pat Symonds. Formuli 1 na konci sezóny 2016 opustil Felipe Massa, jehož náhradou bude v příštím roce nováček Lance Stroll. Přijít také o Bottase by…
Williams se nesmí nechat připravit o finského závodníka Valtteriho Bottase, který je v těchto dnech hlasitě spojován s uvolněnou sedačkou u Mercedesu po Niku Rosbergovi. Tvrdí to technický ředitel týmu Pat Symonds.
Formuli 1 na konci sezóny 2016 opustil Felipe Massa, jehož náhradou bude v příštím roce nováček Lance Stroll. Přijít také o Bottase by znamenalo, že by Williams vstupoval do ročníku, ve kterém se začne závodit se zcela novými monoposty podle výrazně upravených technických regulí, s kompletně obměněnou jezdeckou sestavou.
“Lidé často podceňují důležitost kontinuity v týmu,” říká Symonds. “Jezdec je konečným prvkem potřebným mezi inženýry a daty. Můžete jednoho nahradit druhým, ale potřebujete nějakou referenci. To bude platit o to víc v sezóně, ve které se mění pravidla a my budeme mít Lance Strolla jakožto nováčka bez zkušeností z formule 1. Udržet si Bottase bude klíčové. Přijít o něj by na tým mělo výrazný dopad.”
Nová struktura Ferrari nebude fungovat
Symonds se v rozhovoru pro italský Gazzetta dello Sport vyjádřil také na adresu Ferrari. To podle jeho názoru nemělo pouštět Jamese Allisona z postu technického ředitele.
“Myslím si to,” řekl Symonds. “Neznám interní důvody, ale s Jamesem jsem pracoval mnoho let a chován k němu obrovský respekt. Je to intelektuál, vynikající inženýr a týmový lídr, který umí vést lidi. Myslím, že Ferrari by dnes bylo lepší, kdyby ho stále mělo.”
Ferrari po Allisonově odchodu reorganizovalo svůj tým a zavedlo horizontální strukturu, ta ale podle Symondse nebude fungovat: “Tenhle nápad nefunguje, věřte mi. McLaren nedávno přišel se strukturou, která není pyramidová, ve formuli 1 jsou ale inženýři a technici, kteří mají silné názory.
Jsou lidé, kteří vědí, jak pracovat v týmu, musejí také ale činit individuální rozhodnutí, aby naznačili směr, kterým se ubírat. V tomhle byl úžasný Ross Brawn, když byl u Ferrari, stejně tak Rory Byrne, který v Maranellu stále je. Ferrari na to má, potřebuje ale silného lídra.”
Symonds na závěr přiznal, že Ferrari se v minulosti několikrát zajímalo o jeho služby. Naposledy před dvěma lety: “Ano, třikrát. Poprvé to bylo, když v roce 1996 šel k Ferrari Brawn. Já byl ale šéfinženýrem u Benettonu a zrovna jsem se měl stát technickým ředitelem, takže jsem přestup odmítl.
Potom v roce 2012 za Stefana Domenicaliho a nakonec v roce 2014, když už jsem byl u Williamsu. Ve všech případech jsem se však z různých důvodů domníval, že to pro mě není to správné místo.”
Čtěte dále: F1 musí přehodnotit svůj postoj vůči motorům, tvrdí Ross Brawn
How did the @WilliamsRacing teammates rate head-to-head in 2016…
MORE >> https://t.co/3QXKAFInpO #F1 pic.twitter.com/eqbwQpWDlY
— Formula 1 (@F1) December 14, 2016
Diskuse k článku