Středu pole vévodil Maldonado, v desítce dojeli i Hülkenberg a Grosjean

Maldonado letos dosáhl na první body a hned byl nejlepším z jezdců středu pole. Bodovali také Hülkenberg a Grosjean.

Štítky: Bob Fernley Carlos Sainz Cedrik Staudohar Federico Gastaldi Felipe Nasr Force India Franz Tost Giampaolo Dall´Ara Lotus Marcus Ericsson Max Verstappen Monisha Kaltenbornová Nick Chester Nico Hülkenberg Pastor Maldonado Romain Grosjean Sauber Sergio Pérez Toro Rosso Zveřejněno 7. 06 2015 — Filip Fikejz

Maldonado letos dosáhl na první body a hned byl nejlepším z jezdců středu pole. Bodovali také Hülkenberg a Grosjean.

Lotus

Pastor Maldonado se poprvé v sezoně dočkal bodů, ve Velké ceně Kanady dojel sedmý. „Konečně jsme na bodech.  Je tu potenciál, že to bude pro nás skvělá sezona, máme dobrou rychlost. Byl to dobrý závod. Museli jsme do boxů celkem brzy, abychom získali oproti Niku Hülkenbergovi, takže pozdější fáze závodu byla trochu obtížnější, hůř se mi bránilo. Jsem rád za tým, že máme oba vozy na bodech, musíme takto pokračovat,“ přeje si.

Romain Grosjean si sám zkomplikoval závod neplánovanou zastávkou po zbytečné kolizi s Willem Stevensem a následnou pětisekundovou penalizací. Získal alespoň bod za desáté místo. „Pro tým je dobré mít oba vozy na bodech. Auto bohužel nebylo tak silné jako v kvalifikaci, nemohl jsem tolik tlačit. Několikrát jsem uvázl za pomalejšími jezdci, i když vlály modré vlajky. Myslel jsem, že jsem předjel manor (Stevense), ale brzy bylo jasné, že ne. Byla to moje chyba, omlouvám se za to. Jako jezdec se nikdy nepřestáváte učit,“ kál se v cíli.

Zástupce šéfa týmu Federico Gastaldi měl radost především z Maldonadova výkonu a z faktu, že oba jezdci dokončili závod na bodech. Technický ředitel Nick Chester slíbil, že vyšetří, proč vůz oproti kvalifikaci ztratil tempo.

Force India

Nico Hülkenberg považuje osmé místo za velmi pozitivní výsledek. „Většinu závodu, s výjimkou bitvy se Sebastianem, jsem jezdil sám. Zpětně si říkám, že jsem se zřejmě neměl snažit proti Sebovi bránit tak tvrdě, ale když jste závodník, nechcete se vzdát pozice bez boje. Jel vnějškem, byl jsem na vnitřku a brzdil na špinavém obrubníku. Měl jsem tušit, co přijde, ale nedal mi prostor, takže abych se vyhnul kontaktu, dál jsem brzdil a dostal se do hodin. Naštěstí jsem mohl odjet a neztratil moc času“, vysvětloval souboj s krajanem, po kterém se dostal do hodin. „Celkově je to pozitivní víkend. Tým tvrdě pracuje, abychom zvýšili naši rychlost. V posledních závodech se nám dařilo, Checo bodoval v Monaku, já tady. Děláme dobrý pokrok a blížíme se pátému místu v šampionátu, takže druhá polovina sezony by mohla být velmi zajímavá.“

Sergio Pérez skončil jedenáctý, na body prý dnes neměl rychlost. „Byl to těžký závod. V prvním stintu jsem se potýkal s nedotáčivostí a nemohl útočit na vozy před sebou. Hlavní bitvu jsem měl s red bully, dokázal jsem se dostat před Ricciarda, ale bylo těžké držet tempo s Kvjatem. Ke konci závodu jsem musel šetřit pneumatiky, brzdy i palivo,“ vzpomínal.

Zástupce šéfa týmu Bob Fernley byl spokojen s Hülkenbergovým výkonem a upozornil, že Pérez nebyl spokojen s vyvážením, ale tým neměl prostor pomoci mu volbou strategie. Upozornil na vyrovnanost středu pole a do dalších závodů je optimistický.

Toro Rosso

Dvanáctý Carlos Sainz si nemyslí, že mohl být v závodě výrazně lepší. „Věděli jsme, že to bude nejtěžší závod sezony a že bude těžké bojovat o body. Byl to slušný závod, tlačil jsem, jak jsem mohl, minimálně jsme zvládli pár předjížděcích manévrů, ale museli jsme šetřit palivo a přijmout další omezení, takže to bylo velmi těžké,“ zhodnotil mladý Španěl.

Max Verstappen skončil po startu z konce závodního pole patnáctý. „Měl jsem dobrý start a prvních několik kol, dokázal jsem předjet několik jezdců, i když jsem byl na tvrdších pneumatikách, takže s mým prvním stintem můžeme být spokojeni,“ pochvaloval si Nizozemec, který si při první zastávce musel odpykat desetisekundovou penalizaci. „Pak jsem jel osamělý závod, dohnal Ericssona, ale nemohl jsem ho předjet na rovinkách, tak jsem se rozhodl zůstat za ním, nezničit pneumatiky a šetřit motor.“

Šéf týmu Franz Tost připomněl, že vůz ztrácel především na rovinkách, nicméně oba jezdce pochválil za odvedenou práci.

Cedrik Staudohar z Renaultu vyzdvihl, že motor alespoň neměl problémy se spolehlivostí.

Sauber

Marcus Ericsson dojel čtrnáctý. „Absolvoval jsem několik hezkých bitev, ale také jsem musel bránit svou pozici. Auto se dobře řídilo, ale nebyli jsme dost rychlí. Nedokázali jsme bojovat o body. Teď se musíme podívat na data a zjistit, co můžeme v příštím závodě udělat lépe,“ zhodnotil.

Šestnáctý Felipe Nasr hodnotil závod jako obtížný. „Vůz se mi neřídil snadno, měli jsme několik problémů. Na začátku závodu jsem ztrácel výkon, brzdy se mi přehřívaly, musel jsem zpomalit, aby se daly do kupy. Máme řadu dat, která musíme analyzovat a pochopit,“ upozornil.

Šéfka týmu Monisha Kaltenbornová byla z výsledku zklamaná, od závodu očekávala více. „Musíme zjisit, proč jsme rychlostí nestačili našim hlavním soupeřům,“ uvědomuje si.

Hlavní traťový inženýř Giampaolo Dall´Ara upozornil, že příčina, proč se nepodařilo dosáhnout lepšího výsledku, byla jinde než v jezdcích. Také on upozornil, že je nutné vše zanalyzovat.

Diskuse k článku

Napsat komentář