Středu pole v Maďarsku prozatím vládne Toro Rosso v čele s Vergnem

Na Hungaroringu se do závěrečných bojů o pole position dostali hned dva zástupci týmů ze středu pole. Byli jimi Jean-Eric Vergne a Nico Hülkenberg.

Štítky: Adrian Sutil Daniil Kvjat Esteban Gutiérrez Force India Jean-Eric Vergne Lotus Nico Hülkenberg Pastor Maldonado Romain Grosjean Sauber Sergio Pérez Toro Rosso Zveřejněno 26. 07 2014 — Tomáš Bohuslav

Na Hungaroringu se do závěrečných bojů o pole position dostali hned dva zástupci týmů ze středu pole. Byli jimi Jean-Eric Vergne a Nico Hülkenberg.

Toro Rosso

Francouzský pilot byl pro jednou opět nejrychlejším ze středu pole a po bezchybném kvalifikačním výkonu si vysloužil právo startovat do zítřejší Velké ceny Maďarska z osmého místa.

„Byla to dobrá kvalifikace. Tým přes noc odvedl skvělou práci a dal mi vůz, který se dnes choval daleko lépe než včera, takže výborná práce od všech a děkuju za to skvělé úsilí. Je to pro zítřek opravdu povzbudivé, jen musíme zůstat klidní a soustředění. Dám do toho 100% a budu mířit na co nejvyšší umístění a velký bodový příděl,“ pronesl Jean-Eric Vergne.

Jeho týmový kolega Daniil Kvjat zůstal jen těsně za hranicí nejlepší desítky. Po penalizaci Kevina Magnussena však nakonec odstartuje z páté řady.

„Dnes to pro mě mohla být jednoduchá Q3, ale naneštěstí jsem zablokoval zadní kola a dostal smyk. Kvůli té chybě jsem sebou frustrovaný, ale jsem přesvědčený, že se z ní poučím. Teď to hodím za hlavu a budu se soustředit na zítřek. Na této trati se nepředjíždí snadno, ale i když startujeme jako jedenáctí (desátí), což není zas tak špatná pozice, uděláme maximum,“ slíbil ruský mladík.

Force India

Dalším jezdcem, který proklouzl do závěrečných bojů o pole position, byl Nico Hülkenberg z Force Indie.

„Vzhledem k naší výkonnosti dnes ráno ve volném tréninku si myslím, že dostat se odpoledne do Q3 je od celého týmu dobré úsilí. Vítr nás celkem negativně ovlivňoval, ale před kvalifikací se naštěstí změnil směr, a to nám podle všeho pomohlo,“ vysvětlil Němec. „Pak už to bylo jen o tom zůstat klidný, zajíždět čistá a úhledná kola a tlačit na to ve voze, jak to jen šlo. Ohledně závodu se cítím optimistický, protože včera naše rychlost v dlouhých jízdách vypadala rozumně a já rozhodně cítím, že můžeme zabojovat o body. Aby nám věci hrály do karet a my porazili naše soupeře, potřebujeme mít zítra flexibilní strategii, jelikož tady se obvykle těžko předjíždí.

Na druhé straně garáže měli ovšem všichni ke spokojenosti daleko. Veškeré snahy Sergia Péreze překazila během prostřední patnáctiminutovky nespolehlivá technika, a tak Mexičan odstartuje až jako dvanáctý.

„Byla to obtížná kvalifikace, ve které byl hlavním problémem únik hydrauliky, který postihl můj vůz v Q2. To znamenalo, že jsem mohl zajet pouze jedno kolo, než jsem musel zaparkovat v garáži. Nebýt toho, myslím si, že jsme měli potenciál dosáhnout Q3, zejména protože jsme dnes ráno udělali dobrý krok vpřed v nastavení. Je škoda, že jsme tady na této trati nemaximalizovali svůj potenciál, protože se tu obtížně předjíždí. To znamená, že se zítra musíme pokusit získat nějakou půdu pod nohama pomocí strategie. Ohledně závodu se pořád cítím pozitivně, protože v pátek vypadala naše rychlost během dlouhých jízd celkem silně.“

Sauber

Celkem obstojně si v dnešní kvalifikaci vedli také oba jezdci Sauberu – Adrian Sutil a Esteban Gutiérrez. Německý závodník v ní dokonce zaznamenal letošní nejlepší výsledek.

„Byla to vzrušující kvalifikace. Dvanácté místo je v této sezoně doposud mým nejlepším. Dneska jsme byli celkem konkurenceschopní, takže jezdění bylo daleko zábavnější. Ačkoliv bylo obtížně přizpůsobit svůj styl, jelikož ráno jsme jezdili s jiným nastavením. Nebylo jednoduché poskládat dohromady perfektní kolo. Nakonec bylo důležité zachovat chladnou hlavu. Můj inženýr a já jsme perfektně spolupracovali. Vzhledem k naší současné situaci je tento výsledek velmi důležitý,“ vylíčil Adrian Sutil, který díky Magnussenově penalizaci odstartuje z jedenáctého místa.

A se svým výkonem byl spokojený rovněž Esteban Gutiérrez. Mexičanovo jméno svítilo ve výsledkových listinách maďarské kvalifikace na čtrnácté pozici, také on si ovšem o jednu příčku polepší.

„Celkově to byl pro nás pozitivní den. Myslím si, že celý tým odvedl během celého víkendu dobrou práci. V pátek jsme celkem dost prozkoumali nastavení a pro dnešek se nám podařilo vše poskládat dohromady. V tomhle směru musíme pokračovat, jelikož jsme našli nějaké desetiny a přiblížili jsme se týmům před námi. Adrian zajel na konci velmi dobré kolo. V mém posledním letmém kole bylo máváno žlutými vlajkami, takže jsem tu jízdu musel přerušit a okamžitě jsem zajel do boxů. Zítra to vzhledem k povětrnostním podmínkám bude zajímavý závod. Může to být zrádné,“ nechal se slyšet Gutiérrez.

Lotus

Tým z Enstone si v Maďarsku prožívá další strastiplný víkend. Nejen že na Hungaroringu jsou jeho vozy velmi nekonkurenceschopné, do kolen zde Lotus srážejí navíc ještě technické problémy.

„Měli jsme dobrý třetí trénink dnes ráno a mysleli jsme si, že bychom se odpoledne mohli dostat do Q3, ale nebylo tomu tak. V kvalifikaci se vůz nechoval tak dobře jako ráno, čemuž musíme porozumět,“ posteskl si na startu čtrnáctý Romain Grosjean a pokračoval: „Pokud se nám podaří, aby byl pocit z vozu takový jako dnes ráno, v zítřejším závodě toho potenciálu bude víc. Tento víkend jsme se toho spoustu naučili, i když jsme to nebyli schopni přetavit do dobré kvalifikační pozice. Zítra uděláme, co bude v našich silách, zejména když by mohl přijít déšť, který by nám mohl pomoci dostat se na body.“

Pro venezuelského pilota skončila dnešní kvalifikace v podstatě ještě dřív, než začala. O slovo se přihlásila technika, a to ve chvíli, kdy na svém kontě neměl Pastor Maldonado jediný měřený čas.

„Všechno na voze fungovalo dobře až do předposlední zatáčky. Samozřejmě je to velké zklamání, zejména když jsme si mysleli, že bychom se dnes mohli dostat do Q3,“ litoval Maldonado. „Byli jsme v dobré pozici na to, abychom zaútočili na nejlepší desítku, takže je to frustrující. Zítra to bude obtížná výzva, ale jako vždycky budeme tvrdě pracovat na tom, abychom vyřešili dnešní problémy a podívali se, jak maximalizujeme náš potenciál v závodě. Máme k dispozici spoustu nových sad čerstvých pneumatik a tady na Hunagaroringu se může stát cokoliv, budeme na to tlačit dál,“ doplnil Venezuelan.

Diskuse k článku

Napsat komentář