Středu pole na Silverstonu vévodí Toro Rosso
Do nejlepší desítky na startovním roštu se ve Velké Británii kvalifikovali dva piloti ze středu pole. Byli jimi Carlos Sainz a Nico Hülkenberg. Zklamání panovalo u Sauberu.
Do nejlepší desítky na startovním roštu se ve Velké Británii kvalifikovali dva piloti ze středu pole. Byli jimi Carlos Sainz a Nico Hülkenberg. Zklamání panovalo u Sauberu.
Toro Rosso
Carlos Sainz byl protentokrát nejrychlejším jezdcem ze středu pole a v kvalifikaci si vyjel nadějnou osmou pozici.
„Jsem šťastný, tuhle trať si vážně užívám! Dnes jsme odvedli maximum a nemyslím si, že bychom mohli z vozu vymáčknout něco víc. Celý víkend vypadáme silně a já byl po celou dobu optimistický. Zítra očekáváme těžký závod plný bitev, ale jako vždy se budeme snažit, abychom dojeli závod na stejné pozici, z níž startujeme, nebo výš a získali víc bodů,“ nechal se slyšet Španěl.
Druhému pilotovi Toro Rosso Maxi Verstappenovi se v sobotním souboji s časem příliš nedařilo. Proč tomu tak bylo, ale netušil.
„Abych byl upřímný, opravdu nevím, co se v dnešní kvalifikaci stalo, protože po celý víkend jsme byli opravdu konkurenceschopní a poté, jakmile jsem vyjel do Q1, jsem trpěl přetáčivostí a nebyl jsem spokojený s vyvážením, takže jsem nakonec nebyl schopen poskládat dohromady kolo,“ posteskl si Verstappen a dodal: „Musíme se na to podívat a zjistit, co se stalo. Doufejme, že s tím před zítřejším závodem něco uděláme, v dlouhých jízdách jsme ukázali dobrou rychlost, takže doufejme, že budeme mít dobrý závod.“
Force India
Dalším povedeným výkonem se v sobotu na trati v Silverstone blýskl hrdina poledních týdnů Nico Hülkenberg, který si v kvalifikaci dojel s novým monopostem Force Indie pro deváté místo na roštu.
„Dnešek jsem si užil. Silverstone je jedna z těch zábavných tratí, zejména když jedete s malým množstvím paliva a novými pneumatikami, a s naší výkonností se cítím být spokojený. Má kola byla čistá a uhlazená a jednalo se o hladkou kvalifikaci. Úpravy, které jsme sem přivezli, fungují opravdu skvěle, a nemyslím si, že bychom se bez nich dnes dostali do nejlepší desítky. Takže z tohoto ohledu jsem velmi šťastný, protože víme, že je toho tady víc, jak nový vůz objevujeme a učíme se z něj,“ pochvaloval si Nico Hülkenberg.
To na druhé straně garáže již tolik veselo nebylo – Sergio Pérez se totiž musel vypořádat s celkovým jedenáctým místem, což bylo méně, než v co původně doufal.
„Jsem zklamaný, že jsem se nedostal do Q3, protože vůz na to rozhodně měl. Očekával jsem, že budu v nejlepší desítce, ale nakonec jsem se tam nevešel o pár setin vteřiny, což je smůla. Doposud s tím během víkendu tak trochu zápasím, zkouším různé možnosti nastavení a zvykám si na nový vůz. Specifikace B je obrovským krokem vpřed, ale pořád objevujeme limity toho, co vůz dovede. Až tomu plně porozumíme, myslím si, že je tu velký potenciál. Co se týče zítřejšího závodu, myslím si, že budeme konkurenceschopní. Jedenácté místo není pro start tak špatné a já si myslím, že odtud můžeme zabojovat o nějaké body,“ prohlásil optimisticky Mexičan.
Lotus
Účinkování obou jezdců černozlaté stáje dnes doznalo svého konce ve druhé části kvalifikace. Úspěšnější z dua Romain Grosjean – Pastor Maldonado byl prvně jmenovaný, který na startovním roštu zítřejšího závodu obsadí dvanáctou příčku.
„Myslím, že jsme dnes měli celkem slušnou kvalifikaci a že jsme s vozem odvedli dobrou práci,“ pronesl Grosjean. „V Q1 se na měkčí sadě choval OK, ale vypadalo to, že v Q2 jsme byli hodně nedotáčiví, což nepomohlo. Závod bude zítra dlouhý, ale pokud odvedeme dobrou práci s pneumatikami, uvidíme, čeho budeme moci dosáhnout. Není to ta nejjednodušší trať na předjíždění, ale jako vždy na to budeme tlačit, abychom dosáhli maxima,“ slíbil.
To Pastor Maldonado už měl ze svého výsledku o poznání menší radost.
„Se svou pozicí na roštu samozřejmě nejsem spokojený, ale už dříve jsme viděli, že v závodech býváme lepší než v kvalifikacích, takže doufejme, že v Silvestonu tomu bude stejně. Myslím si, že budeme mít potíže na tvrdší směsi, a rozhodně jsem dnes odpoledne nebyl spokojený s vyvážením vozu. Závod je dlouhý a pracujeme na tom, abychom měli co nejlepší výkonnost,“ řekl dnes čtrnáctý Venezuelan.
Sauber
Vůbec nejhůře z celého středu pole tentokrát dopadl Sauber. Jeho piloti skončili na patnáctém a šestnáctém místě.
„Věděli jsme, že tohle pro nás bude obtížný víkend. Ale trénink po tréninku jsme se posouvali vpřed, což je důležité,“ konstatoval Marcus Ericsson. „Dnes jsem v Q1 měl z vozu dobrý pocit. Věděli jsme, že dostat se do Q2 bude obtížné, ale nakonec jsme to zvládli. Je škoda, že tu nejsme více konkurenceschopní, ale pořád máme prostor, abychom maximalizovali náš potenciál. V zítřejším závodě se může stát cokoliv.“
„Jsme trochu zklamaný, že jsem vypadl v Q1,“ přiznal Felipe Nasr. „Když se dívám zpět na tréninky, našli jsme pro vůz dobré vyvážení. V kvalifikaci jsem měl problémy s pneumatikami, jelikož nebyly v ideální teplotě, a proto bylo obtížné přimět je pracovat. Nicméně, pokusím se o ty pozice zabojovat v závodě,“ doplnil Brazilec.
Diskuse k článku