Střed pole: V první desítce oba lotusy i force indie

Ze středních týmů se nejlépe dařilo jezdcům Lotusu a Force Indie. Grosjean s Maldonadem obsadí na startu třetí řadu, Hülkenberg s Pérezem se rovněž vešli do první desítky.

Štítky: Alan Permane Ben Waterhouse Bob Fernley Carlos Sainz Felipe Nasr Force India Giampaolo Dall´Ara Lotus Marcus Ericsson Max Verstappen Monisha Kaltenbornová Nico Hülkenberg Pastor Maldonado Romain Grosjean Sauber Sergio Pérez Toro Rosso Zveřejněno 6. 06 2015 — Filip Fikejz

Ze středních týmů se nejlépe dařilo jezdcům Lotusu a Force Indie. Grosjean s Maldonadem obsadí na startu třetí řadu, Hülkenberg s Pérezem se rovněž vešli do první desítky.

Lotus

Romain Grosjean obsadil v kvalifikaci na Velkou cenu Kanady pátou příčku. Pochvaloval si, že byl od začátku víkendu konkurenceschopný. „Celou dobu jsme v elitní sedmičce. Auto se dnes chová skvěle. Myslím, že všechno funguje dobře, je dobré, že máme obě auta nahoře. Zítra to bude určitě náročný závod na brzdy, musíme si na to dát pozor, ale to je stejné pro všechny,“ uvědomuje si. Sní o pódiu, ale líbilo by se mu i umístění do pátého místa.

Pastor Maldonado skončil hned za týmovým kolegou. Podobný výsledek prý očekával. Také on chválil chování vozu. „Může to souviset s charakteristikou našeho auta vhodnou pro tuto trať s pomalými zatáčkami a velmi dlouhými rychlými rovinkami. Pro tým je pozitivní mít obě auta ve třetí řadě,“ raduje se a doufá v dobrý výsledek i v závodě. Uvědomuje si, že závod bude dlouhý a konkurence silná. „Normálně míváme lepší tempo v závodech než v kvalifikacích, což je potěšující. Pojedeme svůj závod a budeme tlačit jako vždy.“

Ředitel traťových operací Alan Permane vysvětlil, že monopostu E23 se na trati daří, protože má dobrou trakci a je silný na brzdách, což je na okruhu Gillese Villeneuva klíčové. Zareagoval i na zvláštní situaci, kdy byli oba jezdci vysláni na trať současně. „Došlo k malému zmatku v načasování. Romain dostal instrukce trochu moc brzy, ale vypadalo to dramatičtěji, než to skutečně bylo,“ vysvětlil. Potvrdil, že cílem je pódium.

Force India

Nico Hülkenberg zaznamenal sedmým místem svůj nejlepší letošní kvalifikační výsledek. „Auto se chovalo dobře od začátku tréninku. Myslím, že máme příležitost získat dobré body,“ věří, ale zároveň si uvědomuje, že soupeři jsou rovněž rychlí. „Klíčové bude udělat správná strategická rozhodnutí. Kvůli pátečnímu dešti nemáme všechna data týkající se opotřebení pneumatik. Ale myslím, že jsme v celkem dobré formě. Cítím sebedůvěru a těším se na závod.“

Sergio Pérez uzavřel první desítku. Je spokojen s výkonem týmu, ale nikoliv se svým vlastním. Cítí, že na tom mohl být i lépe, protože ve druhé části kvalifikace byl rychlejší než ve třetí. „Ve třetí části jsem se trápil se zahříváním pneumatik, neměl jsem přilnavost, když jsem ji potřeboval. Ale musím se na závod těšit, protože desátá příčka na startu je pořád dobrá,“ vidí závod optimisticky. Také on upozornil, že v pátek nebyl prostor pro dlouhé výjezdy. „Máme nějaké neznámé, ale celý víkend máme dobré tempo, věřím, že to zvládneme i v závodě.“

Zástupce vedoucího týmu Bob Fernley upozornil, že vůz je od prvního tréninku dobře vyvážený, takže tým od začátku získával data, na kterých mohl stavět. Hülkenberga pochválil za vynikající práci, litoval, že Pérezovi se v závěru nepodařilo zlepšit, ale i jeho pozici považuje za dobrou. „Je to trať, na které se dá předjíždět, máme vysokou maximální rychlost, musíme toho využít a posunout se dopředu. V Kanadě jsou závody často nepředvídatelné, tak by to mohlo být zajímavé,“ očekává.

Toro Rosso

Jedenáctý Carlos Sainz prý ani nečekal, že se dostane tak blízko postupu do třetí části. „Můžeme být spokojeni. Budu startovat z čisté strany startovního roštu a budu mít volbu pneumatik, to všechno vypadá pozitivně. Čeká nás obtížný závod, řekl bych, že nejtěžší v sezoně. Bude obtížné předjíždět, ale pořád je naším cílem získat body, budeme o ně bojovat,“ ujistil.

Max Verstappen sice skončil hned za Španělem, ale po dvou penalizacích ztratí patnáct míst na startovním roštu. „Myslím, že jsme oproti tréninkům udělali pokrok, takže jsem celkem spokojen. Bohužel budu startovat zezadu, ale udělám maximum. Určitě to nebude jednoduché, ale počkejme si na závod. Stát se může cokoliv a my se nevzdáváme,“ řekl odhodlaně.

Zastupující technický ředitel Ben Waterhouse je s výsledkem vzhledem k problematickému pátku spokojen. Rovněž vidí dobrý potenciál v Sainzově možnosti volby pneumatik a věří, že si tým připíše další body.

Sauber

Marcus Ericsson obsadil třinácté místo, několik desetin přitom ve svém nejlepším kole ztratil za pomalejšími vozy. „Po prvním tréninku jsme udělali pokrok. Ve voze jsem se cítil pohodlně. Víme, že jsme silní v závodech, takže naším cílem zůstává získat body. Myslím, že je to realistické,“ věří.

Patnáctý Felipe Nasr poděkoval týmu, že dokázal jeho vůz dát po havárii ve třetím tréninku na kvalifikaci dohromady. „Udělali úžasnou práci. Jsem nadšený. Patnácté místo je stále pozice, ze které dokážu bojovat o body,“ slíbil.

Šéfka týmu Monisha Kaltenbornová rovněž pochválila své zaměstnance za rychlou opravu Nasrova vozu poškozeného při nárazu. „Samotná kvalifikace nebyla uspokojivá. Pořád jsou věci, které bychom mohli zlepšit, minimálně o trochu,“ myslí si, ale zároveň si uvědomuje, že pozice na startu nejsou špatné a bojovat o body se z nich dá. „Na to se musíme zaměřit.“

Hlavní traťový inženýr Giampaolo Dall´Ara věří, že v případě štěstí mohli jezdci postoupit i do třetí části. Také on pochválil mechaniky za rychlou opravu Nasrova vozu a před závodem je optimistický.

Diskuse k článku

Napsat komentář