Střed pole: V desítce Force India i Toro Rosso

V Silverstone se ze zástupců středu pole nejlépe dařilo čtvrtému Hülkenbergovi, slušně zajel i sedmý Pérez a v desítce jsou i oba piloti týmu Toro Rosso. Lotus a Sauber se do první desítky nevešel.

Štítky: Adrian Sutil Alan Permane Daniil Kvjat Force India Giampaolo Dall´Ara James Key Jean-Eric Vergne Lotus Monisha Kaltenbornová Nico Hülkenberg Pastor Maldonado Romain Grosjean Sauber Sergio Pérez Toro Rosso Vidžaj Mallya Zveřejněno 5. 07 2014 — Filip Fikejz

V  Silverstone se ze zástupců středu pole nejlépe dařilo čtvrtému Hülkenbergovi, slušně zajel i sedmý Pérez a v desítce jsou i oba piloti týmu Toro Rosso. Lotus a Sauber se do první desítky nevešel.

Force India

Nico Hülkenberg obsadil v kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie v Silverstone čtvrté místo. „Vyšlo nám to opravdu dobře. Jsem velmi spokojen. V takových dnech musíte být na správném místě, mít dobré načasování a dávku štěstí. Podmínky na trati se dost měnily. Nikdy jsem neviděl osychat trať tak rychle jako na konci třetí části,“ vzpomínal Němec. „Uprostřed tréninku bylo několik deštivých okamžiků, ale při mém posledním kole bylo zcela sucho. Čtvrté místo je pro zítřek pěkné, ale je těžké přesně vědět, jak na tom jsme v závodním tempu. Přes noc jsme určitě udělali pokrok s vyvážením a dnes bylo méně větrno, což nám vyhovovalo. Startovní rošt bude zajímavý, což, doufejme, přinese fanouškům vzrušující závod.“

Sedmý Sergio Pérez měl smíšené pocity. „Kdyby nám ten výsledek nabídli před kvalifikací, byli bychom spokojeni. Ale je to také zklamání. Mohli jsme být ještě lepší. Před posledním kolem jsme byli třetí, ale když se trať začala zlepšovat a já zamířil na poslední výjezd, byl jsem v zatáčce dvanáct trochu široký a klesla mi teplota pneumatik,“ litoval. „Navíc jsem musel nechat projet několik aut. A to byl problém. Věřím, že jsme se mohli zlepšit, abychom se udrželi v prvních dvou řadách. Je to škoda, protože do té doby mi pneumatiky fungovaly velmi dobře a z podmínek jsme těžili maximum. Pořád je to velmi pozitivní výsledek a měli bychom mít příležitost přeměnit ho v dobrý závod a hodně bodů. V Silverstone se velmi obtížně předjíždí a pozice na trati je velmi důležitá.“

Šéf týmu Vidžaj Mallya si pochvaloval správnou volbu strategie, s výsledkem kvalifikace je spokojen také v kontextu dobré závodní rychlosti svých monopostů.

Toro Rosso

Daniil Kvjat a Jean-Eric Vergne obsadili v kvalifikaci deváté a desáté místo, v závěru třetí části do kvalifikačních bojů nezasáhli, což se ukázalo jako chybné rozhodnutí. „Zdálo se, že to je správné rozhodnutí, protože bylo těžké si představit, že by si někdo zlepšil svůj čas. Dost pršelo a podmínky na trati byly obtížné. Ale tak to je, deváté a desáté místo jsou dobré pozice do začátku závodu. Zítra budeme určitě tvrdě bojovat,“ slíbil Rus.

Také Francouz označil kvalifikaci jako dobrou, i když rozhodnutí nevyjet na trať považuje za chybné. „Nevím proč, ale je fakt, že všichni ostatní vyjeli na trať znovu a zlepšili se, jak očekávali. Je to škoda, protože jsme měli dobré auto, abychom bojovali o vyšší pozice v pořadí. Také je to zklamání, zvážíme-li, že jsme byli v průběhu víkendu konzistentně rychlejší než některá auta, která budou zítra na roštu před námi. Zůstaňme pozitivní a přemýšlejme tak, že deváté a desáté místo jsou dostatečně dobrá, abychom mohli doufat v dobrý výsledek.“

Technický ředitel James Key zhodnotil, že bylo těžké v závěru odhadnout situaci. Ke konci nečekaně rychle osychal závěrečný sektor, proto se podle jeho slov soupeři zlepšili. Konečný výsledek může být pro tým z Faenzy zklamáním, nicméně Toro Rosso může stavět na dobrém závodním tempu.

Lotus

Romain Grosjean skončil těsně za branami do třetí části, kvalifikoval se jako jedenáctý. „Byl to pro mě dobrý trénink, i když tu panovaly obtížné podmínky. Déšť se mi určitě hodil. První část kvalifikace byla obtížná, ale naštěstí jsme ve správnou chvíli nasadili slicky. Ve druhé části jsem bohužel v šesté zatáčce narazil na žlutou vlajku, jinak jsem podle mě mohl postoupit do třetí části. Auto se v kvalifikaci ve srovnání se zbytkem víkendu chovalo dobře, což je pro nás celkem důležité. Všichni odvedli dobrou práci, teď je naše auto tam, kde bych byl rád, aby bylo. Doufám, že zítra to bude také tak, a doufám, že se od toho budeme moci odrazit a tlačit tak tvrdě, jak budeme moci, abychom získali body,“ přeje si.

Patnáctý Pastor Maldonado dostal ve druhé části nedopatřením méně paliva a musel zastavit na trati. „Tým vyšetřuje, co se stalo. Auto se jinak chovalo dobře, měli jsme velkou příležitost být v elitní desítce,“ upozornil. „Ráno bylo auto rozhodně rychlé. Auto dělalo, co jsem chtěl. Měli jsme dobrou strategii navzdory obtížným podmínkám, takže jsem přirozeně zklamán z toho, kde jsme skončili. Teď je naším cílem dosáhnout co nejlepšího možného výsledku v zítřejším závodě.“

Ředitel traťových operací Alan Permane chválil výkon z ranního tréninku, kde Maldonado a Grosjean uzavřeli první čtveřici. Právě tady podle něj vůz plně předvedl svůj potenciál. Liboval si, že oba piloti dokázali dobře zajet v proměnlivých podmínkách.

Pastor Maldonado byl nakonec z kvalifikace vyloučen, jeho nádrž neobsahovala litrový vzorek paliva potřebný pro následné analýzy.

Sauber

Esteban Gutiérrez se sice kvalifikoval na čtrnáctém místě, ale po penalizaci deseti míst na startovním roštu za špatně upevněné kolo při Velké ceně Rakouska odstartuje až z posledního místa. „Měli jsme velmi dobrou strategii. Myslím, že podmínky byly dost náročné, protože počasí bylo v té době značně nekonzistentní. Ve svém posledním kole jsem byl dostižen rychlejším vozem za sebou. Snažil jsem se tlačit, jak jsem mohl. Bohužel jsem ztratil kontrolu nad vozem a trefil bariéru. Oba jsme byli v rychlém kole a já se to své snažil dokončit, jak jsem nejrychleji mohl,“ vzpomínal.

Chyboval i šestnáctý Adrian Sutil. Ten se kvůli penalizacím Gutiérreze a Maxe Chiltona na startovním roštu posune o dvě příčky dopředu. „Když jsem vyjel z tratě, neuvědomil jsem si, že předcházející zatáčka byla velmi mokrá. Uklouzl mi zadek vozu a uvázl v kačírku. Je to škoda, byl jsem na devátém místě, proto jsem postoupil do druhé části, ale té jsem se nemohl zúčastnit. Podmínky byly obtížné pro všechny z nás. Auto bylo na řízení obtížné. Pohybovali jsme se na hraně, proto se takové chyby mohou snadno stát,“ zhodnotil.

Šéfka týmu Monisha Kaltenbornová litovala, že se nepodařilo vytěžit ze správných rozhodnutí, která inženýři učinili, lepší výsledky. „Je škoda, že jedno auto vyjelo z tratě po dobrém kole a zůstalo v kačírku a druhý jezdec ztratil kontrolu nad vozem a narazil do hrazení. Ztratili jsme šanci na dobrý kvalifikační výsledek. V takových situacích se musíme značně zlepšit,“ bilancovala.

Hlavní traťový inženýr Giampaolo Dall´Ara zhodnotil, že tým v pro Silverstone typické kvalifikaci dokázal mít ve správný čas správné pneumatiky. „Technicky šlo vše podle plánu, výkonnost vozů byla OK, bohužel to žádný z jezdců nedokázal proměnit v dobrý výsledek. To je velké zklamání,“ litoval.

Diskuse k článku

Napsat komentář