Střed pole: Pérez je po hrozivě vypadající nehodě nezraněn, penalizaci se však nevyhne

Jediným šrámem, který si Mexičan z dnešního závodu odnese, je tak ten na duši, neboť měl zaděláno na skvělý výsledek v podobě pódiového umístění.

Štítky: Adrian Sutil Daniil Kvjat Esteban Gutiérrez Force India Jean-Eric Vergne Lotus Nico Hülkenberg Pastor Maldonado Romain Grosjean Sauber Sergio Pérez Toro Rosso Zveřejněno 9. 06 2014 — Tomáš Bohuslav

Jediným šrámem, který si Mexičan z dnešního závodu odnese, je tak ten na duši, neboť měl zaděláno na skvělý výsledek v podobě pódiového umístění.  

Force India

Navzdory původním prognózám se Force Indii v Kanadě velmi dařilo. Sergio Pérez dokonce jistou chvíli bojoval o vítězství, nakonec však z Motrealu odjíždí s prázdnou, neboť se jen pár kol před cílem dostal do kontaktu s vozem Felipeho Massy, jenž vyústil v masivní kolizi, po které museli oba jezdci na preventivní vyšetření do lékařského střediska. K žádnému zranění nicméně v případě ani jednoho pilota naštěstí nedošlo.

„V posledním kole jsem v nájezdu do první zatáčky bránil svoji pozici, když jsem najednou zezadu ucítil náraz. Byl to velký náraz, ale jsem OK. Je mi týmu opravdu líto, protože jsme dnes zajeli úžasný závod a strategie na jednu zastávku fungovala perfektně. V posledních kolech to nebylo jednoduché, tvrdě jsem na to tlačil a snažil se dostat před Nika (Rosberga). Danielovi se podařilo přede mě dostat ve chvíli, kdy jsem měl na svém voze problém s elektrikou. Pár kol před cílem se mi ale podařilo ten systém restartovat. Pódium dnes možné bylo, a tak jsem jen velmi zklamaný, že jsme o ty body přišli,“ litoval Mexičan.

A jelikož to byl podle sportovních komisařů právě on, kdo onu kolizi způsobil, byl za ni ‘odměněn’ penalizací v podobě ztráty pěti míst na startovním roštu Velké ceny Rakouska.

Čest Force Indie tak musel zachraňovat jeho týmový kolega Nico Hülkenberg.

„Dnes to pro mě byl velmi rušný závod, takže odjíždět s deseti body za páté místo je dobrý výsledek. Ke konci jsem získal nějaké pozice v důsledku nehody Sergia a Massy, ale také jsem o jednu přišel ve prospěch Jensona, když jsem bojoval s Alonsem, i tak jsme si ale po celou dobu jeli pro body. Safety car mi na začátku nepomohl, jelikož dovolil těm, co jeli na super měkkých pneumatikách, natáhnout jejich stinty. Být na odlišné strategii kromě toho také znamenalo, že se na mě pokaždé někdo dotahoval: byla to sranda, ale také to bylo velmi náročné, zejména ke konci závodu, když jsem měl za sebou celkem dlouhý stint na super měkkých pneumatikách. Zastavit jen jednou byla větší výzva, ale myslím si, že jsme za to byli odměněni. Myslím si, že to pro nás dnes byla ta nejrychlejší strategie a být jediným vozem, kterému se podařilo jet pouze na jednu zastávku, je rozhodně pozitivní,“ vylíčil Němec.

Toro Rosso

Jean-Eric Verne navázal na svůj povedený výkon ze včerejší kvalifikace a v cíli Velké ceny Kanady si dojel pro čtyři body za osmé místo. Dle Francouzových slov se jednalo o jeho nejlepší závod v rámci královny motorsportu.

„Nejdříve ze všeho bych chtěl pogratulovat Danielovi k jeho vítězství! Je jeho první, ale jsem si jistý, že nebude poslední. Je to fantastický kluk, velmi rychlý jezdec a já k němu cítím velký respekt. Výborně, Danieli! Co se týče mě, jsem extrémně šťastný, jelikož cítím, že jsem do toho dnes dal vše. Byl to dobrý, možná vůbec nejlepší závod v mé dosavadní kariéře v F1, ne tedy pokud o výsledek, ale myslím si, že všechno šlo perfektně, a my jsme konečně získali nějaké body. Po dobrém startu se mi podařilo získat pozici na úkor Alonsa a později se mi podařilo za sebou udržet i Magnussena. Závod, který by se dal označit jako obtížný, jsem zvládl dobře. Tým odváděl po celý víkend dobrou práci a poskládal dohromady nejlepší možný vůz,“ pochvaloval si Vergne.

Daniila Kvjata z dnešního klání vyřadily technické problémy, stalo se tak v sedmačtyřicátém kole závodu. Není proto divu, že na konci dne byl ruský pilot poněkud rozmrzelý.

„Je to znepokojivý konec po tomto obtížném víkendu v Kanadě,“ nechal se slyšet Kvjat. „Ačkoliv mi včerejší kvalifikace nevyšla, mířil jsem v dnešním závodě vysoko. Na startu závodu jsem ztratil pozici a později jsem pak udělal chybu v zatáčce 1, když mé pneumatiky byly stále trochu studené, a ztratil jsem tam tak celkem hodně času. V tu chvíli už byl můj závod pokažen, každopádně jsem na to tlačil dál. Pak jsem musel zastavit na trati, když jsem najednou přišel o pohon. Ohledně incidentu s Räikkönenem, v té šikaně bylo místo pouze pro jedno auto, a kdybych zatočil, kolidovali bychom, takže proto jsem tu šikanu střihl. A nakonec, gratulace Danielovi k jeho prvnímu vítězství!“

Sauber

Švýcarský tým zažívá z pohledu výsledků velmi znepokojivou sezonu. Úvodních sedm velkých cen je již za námi a na bodovém kontě Sauberu nadále svítí nula. Ačkoliv stáj z Hinwilu udělala podle slov Adriana Sutila dnes všechno správně, současná forma šedivého monopostu na lepší než třinácté místo nestačila.

„Byl to dlouhý závod s mnoha incidenty. Od startu až do konce jsme byli schopni se všech těm potížím vyhnout, a proto to byl ze strany týmu dobrý výkon, což mě velice těší. Také jsem spokojen se svým vlastním výkonem. Každopádně, stačilo to jen na třináctou pozici, což v tuto chvíli musíme akceptovat. Alespoň jsme do toho dnes dali vše,“ podotkl Sutil.

Jeho týmový kolega Esteban Gutiérrez si v Kanadě vypil kalich hořkosti až do samého dna. Po chybě ve třetím volném tréninku, která vyústila v nemalou kolizi a následně také neúčast v kvalifikaci, vyřadily Mexičana z nedělního klání technické problémy.

„Byl to velmi náročný závod! Zejména na začátku jsem měl hodně problémů s pneumatikami. Bylo těžké je zvládnout a jet konzistentně. Bojoval jsem s několika vozy, ale bylo obtížné je udržet za zády. Když jsem zajel do boxů, dostal jsem čerstvou sadu měkkých pneumatik, s nimiž jsem jel až do konce. Na této druhé sadě měkkých pneumatik se vůz choval daleko lépe, řízení jsem si dokonce i užíval. Pak jsem ale ztratil výkon a musel jsem odstoupit,“ posteskl si Gutiérrez.

Lotus

Enstonský tým si prožil další velmi smolný závod. Cíl Velké ceny Kanady nespatřil ani jeden z jeho jezdců, takže se do Evropy vrací s prázdnou. Oba piloti přitom čistou závodní rychlost svých E22 viděli zcela odlišně. Romaina Grosjeana nikterak nepotěšila:

„Dnešek pro mě, co se týče výkonu, rozhodně skvělý nebyl, každopádně tu je několik pozitiv. Vidíme, že Renault Sport F1 Team může vyhrát závod, takže máme před sebou jasný cíl, zejména když to vítězství přišlo na okruhu, který pro ně (Red Bull) není přívětivý. Gratulace Danielovi k vítězství, které jsem sledoval z garáže. Zadní křídlo mého vozu se zlomilo, takže bylo bezpečnější raději odstoupit než riskovat potenciálně nebezpečnou situaci. Máme před sebou spoustu práce, takže teď je čas na to, abychom se vrátili domů, pokusili se porozumět našim problémům a v příštích závodech se vrátili silnější.“

To Pastora Maldonada naopak rychlost černozlatých vozů mile překvapila. Nakonec jej však opět zastavily technické potíže.

„Měli jsme podobný problém jako včera, kdy jsem přišel o výkon,“ vysvětlil Venezuelan. „Je to škoda, protože závod se vyvíjel dobře a my měli excelentní rychlost – abych byl upřímný, byl jsem autem celkem překvapen. Strategie byla dobrá, jelikož jsme zamýšleli jednu zastávku, zatímco ostatní vozy plánovaly zastávky dvě, takže jsme dnes vypadali velmi silně, a i bez zastávky (navíc) jsme měli rychlost podobnou ostatním týmům. Jen se potřebujeme podívat na to, co se přesně stalo, a tvrdě pracovat, abychom problémy, které máme, vyřešili. Ukázali jsme, že umíme být konkurenceschopní,“ doplnil Maldonado.

Diskuse k článku

Napsat komentář