Střed pole: Nová specifikace vozu přinesla Force Indii kýžený výsledek
Pouze tým Vidžaje Mallyi jako jediný ze středu pole opouští okruh v Silverstonu na bodech, v první desítce přitom dojeli oba jeho piloti.
Pouze tým Vidžaje Mallyi jako jediný ze středu pole opouští okruh v Silverstonu na bodech, v první desítce přitom dojeli oba jeho piloti.
Force India
Nico Hülkenberg navázal na povedené výkony z předešlých závodů a v cíli dnešního závodu dojel na solidním sedmém místě.
„Bylo to zábavné odpoledne a je skvělé odjíždět z našeho domácího závodu s velkou porcí bodů,“ liboval si německý závodník. „Můj start byl senzační – možná nejlepší, jaký jsem kdy ve formuli 1 měl – a vystřelil jsem až na páté místo před obě ferrari. V prvním stintu jsem je dokázal udržet za sebou, ale byly příliš rychlé a byly schopné nás pomocí strategie přeskočit. Měl jsem trochu smůlu s načasováním, protože jsem přejel vjezd do boxové uličky, zrovna když déšť opravdu zesílil, a musel jsem odjet celé jedno kolo, než jsem mohl přezout na přechodné pneumatiky. Celkově si ale myslím, že sedmé místo je skvělým výsledkem a že bychom měli být spokojeni,“ uzavřel.
Sergio Pérez a jeho tým inženýrů se nechali lehce nachytat nepříznivými povětrnostními podmínkami.
„Dojet s oběma vozy v Silverstonu na bodech je velmi pozitivním krokem pro tým,“ konstatoval Mexičan. „Pravděpodobně jsme mohli být ještě výš, ale strategie mi vážně nehrála do karet. Po mém prvním pitstopu jsem ztratil pozici ve prospěch Sainze a několik kol jsem byl za ním zaseknutý, a to zrovna ve chvíli, kdy mé pneumatiky byly v tom nejlepším. Když přišla druhá přeháňka, hodně jsme přes rádio diskutovali o tom, jaké rozhodnutí učinit, ale bohužel jsme čekali příliš dlouho, což nás stálo pozici,“ objasnil Pérez, jenž nakonec dojel jako devátý v pořadí.
Sauber
Marcus Ericsson se po značnou část nedělního klání pohyboval na bodovaných pozicích, nakonec však dojel těsně za nimi.
„Je zklamáním nedojet na bodech, když jsme je po většinu závodu už měli v kapse. První půlka závodu byla slušná. Měl jsem dobrý start, v kole jedna jsem získal několik pozic. Moje rychlost byla dobrá, takže jsem se mohl udržet našich přímých konkurentů. Byl to jeden z těch dnů, kdy bylo obtížné předvídat, jelikož v některých částech tratě začalo pršet, zatímco ty zbylé byly suché. Bohužel jsme dneska měli příliš mnoho zastávek v boxech. Musíme si sednout a zanalyzovat, co jsme mohli udělat jinak,“ líčil Ericsson.
Nejsmutnějším jezdcem dnešního dne byl bezesporu Felipe Nasr. Brazilec totiž vůbec nedostal možnost se závodu zúčastnit, monopost mu vypověděl službu při cestě na rošt.
„Nešťastný den pro mě. Když jsem se vydal na startovní rošt, zaseknul jsem se na šestém převodovém stupni. Jakmile jsem se vrátil do garáže, tým odhalil mechanickou závadu na převodovce. Je to škoda,“ povzdechl si Nasr.
Lotus
Účinkování týmu z Enstonu doznalo na domácí půdě velmi brzkého konce, oba piloti byli vyřazeni již po pár odjetých metrech, na vině byla kolize.
„Pro tým to byl velmi krátký závod a mně je všech tady v Silverstonu a Enstonu líto,“ nechal se slyšet Romain Grosjean. „Daniel si musel myslet, že ho jeho brzdy a pneumatiky asi zpomalí více, a výsledkem bylo, že můj a Pastorův závod byl u konce. Nikomu se nelíbí takto zakončit Grand Prix, jelikož vkládáte do přípravy vozu strašně moc úsilí. Vím, že máme spoustu fanoušků, kteří nás chtějí vidět závodit, takže je mi to líto i kvůli nim,“ litoval.
Pastor Maldonado doufal, že bude moci pokračovat dál, vzápětí ale zjistil, že to nepůjde: „Nejprve jsem si myslel, že mám defekt a že se mi podaří dojet zpět do boxů a vrátit se do závodu, ale poškození vozu bylo bohužel závažnější, takže jsem musel odstoupit. V takovýchto situací nemůžete dělat nic, jelikož je to součást závodění.“
Toro Rosso
A nedařilo se ani stáji z Faenzy. Podobně jako v případě Lotusu, ani její piloti šachovnicový praporek v dnešním klání nespatřili.
„Není to nejlepší zakončení závodu, který vypadal dobře… Byl to těžký start a během prvního stintu jsem s tím trochu zápasil, ale jakmile jsme zajeli do boxů pro další sadu pneumatik, nabrali jsme na rychlosti a začali na to tlačit. Od té chvíle to všechno šlo dobře, jezdil jsem pohodlně na devátém místě a čekal jsem, až přijde déšť. Najednou se ale můj vůz zničehonic prostě vypnul, a to byl konec. Je to velmi frustrující způsob zakončení víkendu na tak úžasné trati, jakou je Silverstone,“ pronesl Carlos Sainz.
Působení nejmladšího jezdce startovního pole Maxe Verstappena v britské Grand Prix bylo dokonce ještě o poznání kratší, mladý Holanďan odstoupil po vlastní chybě v úvodních kolech závodu.
„Neměl jsem ten nejlepší start a hodně jsem utrpěl kvůli prokluzu kol. Naštěstí se mi podařilo uniknout z té nehody, která se stala přede mnou, když byl ale závod po fázi za safety carem restartován, najednou jsem v zatáčce 2 ztratil záď. Ačkoliv jsem si jen trochu poškodil přední křídlo, nebyl jsem schopný zařadit zpátečku, a tím byl můj závod u konce,“ vysvětlil Verstappen.
Diskuse k článku