Střed pole: Nejlepší Hülkenberg, v desítce oba jezdci Toro Rosso

Na konci první desítky se srovnali Hülkenberg, Kvjat a Vergne. Za branami bodované desítky skončil Pérez, Lotus a Sauber na body nedosáhly.

Štítky: Adrian Sutil Alan Permane Daniil Kvjat Esteban Gutiérrez Federico Gastaldi Force India Franz Tost Giampaolo Dall´Ara Jean-Eric Vergne Lotus Monisha Kaltenbornová Nico Hülkenberg Pastor Maldonado Ricardo Penteado Romain Grosjean Sauber Sergio Pérez Simon Rebreyend Toro Rosso Vidžaj Mallya Zveřejněno 6. 07 2014 — Filip Fikejz

Na konci první desítky se srovnali Hülkenberg, Kvjat a Vergne. Za branami bodované desítky skončil Pérez, Lotus a Sauber na body nedosáhly.

Force India

Nico Hülkenberg dojel ve Velké ceně Velké Británie v Silverstone na osmém místě a pokračuje ve stabilních výkonech. „Bylo to obtížné odpoledne. Můj start nebyl skvělý. Ztratil jsem několik míst, pak to nevypadalo, že bychom bojovali o hodně bodů. Trápil jsem se s vyvážením, což mohlo souviset s větrem, ten byl dost prudký,“ vzpomínal. „Absolvoval jsem několik dobrých bitev, zejména úvodních kolech. Ale ztráceli jsme výkon, abychom bojovali výše. Je dobré získat body, ale když jsme startovali čtvrtí, doufali jsme ve víc. Teď se musíme přeskupit a v mém domácím závodě v Německu se vrátit silnější.“

Sergio Pérez se hned v úvodu dostal do kontaktu, nakonec byl jedenáctý. „Kvůli kontaktu s Vergnem, který ovlivnil náš závod, těžko můžeme posoudit naše opravdové tempo. Klesli jsme na poslední místo, ze kterého je velmi obtížné závod zachránit. V úvodu jsem se trápil s pneumatikami, kdy mohl být nejlepší čas získat pozice, které jsem ztratil. Na dalších pneumatikách se auto chovalo daleko lépe, ale náš závěrečný stint nestačil na body,“ zhodnotil. „Po dobré kvalifikační pozici to bylo opravdové zklamání. Cítím, že jsme si body z tohoto víkendu zasloužili. Musíme se zaměřit na další závod v Německu. Věřím, že Hockenheim bude našemu autu víc sedět.“

Šéf týmu a výkonný ředitel Vidžaj Mallya po kvalifikaci očekával více. „Včera hrály okolnosti pro nás, dnes tomu tak nebylo. Chekův závod ovlivnil kontakt z prvního kola. Vrátily se větrné podmínky, které měly dopad na naši výkonnost. Je pozitivní, že pokračuje série Nikových bodovaných výsledků,“ pochvaloval si, že německý pilot zatím bodoval v každém závodě letošní sezony. „Bitva v šampionátu je těsnější než kdykoliv jindy, takže je důležité, abychom reagovali silnějším výsledkem za dva týdny v Německu.“

Toro Rosso

Daniil Kvjat dojel na devátém místě. „Byl to velmi intenzivní závod, zejména ke konci, když jsem tlačil na Hülkenberga. Byl jsem rychlejší než on a rozhodně jsem se přibližoval, ale bohužel jsem ho na konci nedokázal předjet. Celkově jsem s tímto závodním víkendem spokojen, jízdu na této trati s rychlými zatáčkami jsem si užíval,“ pochvaloval si. „Po několika obtížných závodech je skvělé vidět, že se veškerá tvrdá práce vyplatila a obě auta jsme dokázali dostat na body.“

Jean-Eric Vergne se na začátku dostal do kolize s Pérezem, nakonec si připsal bod za desáté místo. „Pro celý tým je to skvělý závod. Mít obě auta na bodech je rozhodně dobrý výsledek, který jsme potřebovali. Se svým závodem jsem spokojen. Po červené vlajce jsem startoval z konce startovního roštu. Předjíždění vozů přede mnou byla dobrá zábava. Myslím, že dnes jsem znovu našel agresivitu, o které vím, že jsem ji měl. Je to vzpruha pro mé sebevědomí. Nemohu se dočkat, až budu v příštím závodě zpátky v autě,“ těší se.

Šéf týmu Franz Tost chválil oba jezdce za skvělý výsledek. „Plánovali jsme různé strategie, Daniil jel na dvě zastávky Jev na jednu, obojí se vyplatilo. Tým předvedl solidní výkon. Je potěšující vidět, že pracujeme správným směrem. Teď se těšíme na Velkou cenu Německa, kde doufáme, že dokážeme udělat další kroky,“ přeje si.

Ricardo Penteado z Renaultu si rovněž pochvaloval výsledek a upozornil, že z pohledu motoru šlo o bezproblémový závod.

Lotus

Romain Grosjean dojel dvanáctý. Při prvním startu se dokázal vyhnout nehodě Kimiho Räikkönena a navzdory drobným technickým problémům absolvoval dobré první kolo. „Ale mé hledí bylo poškozeno drobnými úlomky. Restart proběhl celkem dobře, auto působilo v pořádku. Ke konci závodu bylo naše tempo na středních pneumatikách daleko lepší,“ připomněl. „Dojeli jsme blízko bodům, ale závod jsme začínali příliš vzadu. Dnes jsem autu dost porozuměl, což by nám mělo pomoci v dalším pokroku.“

Pastor Maldonado byl klasifikován sedmnáctý, ale závod po problémech s výfukem nedokončil. Problémy s výkonem měl už po restartu, nedokázal proto bojovat s vozy kolem sebe. „Pořád jsem tlačil, jak jsem mohl, ale bylo těžké postupovat. Měl jsem kontakt s Estebanem Gutiérrezem, který vypadal dost spektakulárně, ale v autě to proběhlo rychle a my dál závodili,“ vzpomínal. „Nejsme si jisti, jestli to hrálo roli v mém odstoupení. Zadní křídlo se určitě hýbalo víc než normálně. Ještě nevíme, k jakému dalšímu poškození došlo. Teď se těším, že tu budu v úterý testovat.“

Zastupující šéf týmu Federico Gastaldi pochválil oba jezdce, ale upozornil, že výkon vozu pořád není tam, kde by měl být. Na jeho slova navázal i ředitel traťových operací Alan Permane. Simon Rebreyend z Renaultu dodal, že pohonné jednotky byly připravené dobře, ale startovní pozice byly příliš daleko v závodním poli.

Sauber

Adrian Sutil dojel na třináctém místě. „Závod pro mě nebyl tak zábavný. Trvalo mi několik kol, než jsem předjel Julese, potom jsem dokázal konstantně zlepšovat své časy. Rozhodli jsme se pro strategii jedné zastávky. Po ní jsem nedokázal dostat tvrdé pneumatiky do pracovního režimu a nebyl jsem dostatečně rychlý. Bohužel jsem skoro nemohl útočit, většinou jsem se musel bránit,“ vysvětloval Němec.

Esteban Gutiérrez odstoupil po kolizi s Maldonadem, za kterou si vysloužil penalizaci do příštího závodu. „Měl jsem dobrý start do závodu. Po restartu jsem bojoval s Pastorem. Když jsem se ho v šestnácté zatáčce pokoušel předjet, zabrzdil a nenechal mi dostatek místa,“ popisoval. „Byl jsem již těsně vedle něj a nemohl se vyhnout kolizi. Omlouvám se týmu, není to způsob, jakým jsem chtěl závod zakončit. Musíme se těšit na další závody.“

Šéfka týmu Monisha Kaltenbornová upozornila, že v závodě se týmu nedařilo dostat tvrdé pneumatiky do provozní teploty. „V první části byly naše časy velmi konkurenceschopné, teď nás v Silverstone čekají dva dny testování, budeme pracovat na dalším vylepšení konkurenceschopnosti C33,“ slíbila.

Hlavní traťový inženýr Giampaolo Dal´Ara pochválil oba jezdce za dobré starty. „Po restartu jsme ztratili čas za pomalejšími vozy, než jsme je dokázali předjet. Pak byl náš výkon celkem dobrý, vypadalo to, že budeme schopni soupeřit s výkonem našich konkurentů. Pak jsme ztratili Estebanův vůz. Adrian přezul na tvrdé pneumatiky, od té doby jsme ztratili konkurenceschopnost, protože jsme nedokázali tyto pneumatiky dostat do pracovního režimu,“ zhodnotil. „To mělo okamžitý vliv na náš výkon a stálo nás to několik pozic. Celkově jsme nebyli dostatečně rychlí, abychom se dostali na body.“

Diskuse k článku

Napsat komentář