Střed pole: Horké letní počasí na Hockenheimu sedlo nejvíce stáji Toro Rosso
V sobotním souboji s časem udával tempo ve středu pole Daniil Kvjat z Toro Rosso. Kromě něj se do první desítky dostali ještě oba dva piloti Force Indie.
V sobotním souboji s časem udával tempo ve středu pole Daniil Kvjat z Toro Rosso. Kromě něj se do první desítky dostali ještě oba dva piloti Force Indie.
Toro Rosso
Tým z Faenzy byl dnes zásluhou Daniila Kvjata nejlepším ze středu pole a položil tak základ k zisku nějakého slušnějšího výsledku v zítřejším závodě.
„S tím, jak mi dnes vyšla kvalifikace, jsem spokojený, i když podmínky byly celkem zvláštní a záludné. Museli zůstat ve střehu a pečlivě se dívat na všechny odlišné faktory, včetně péče o pneumatiky. Tým odvedl při adaptaci na podmínky tam venku skvělou práci a nám se podařilo odvést solidní práci, a to i v tom ohledu, pokud zvážíme, kde jsme se kvalifikovali ve srovnání s našimi obvyklými konkurenty. Takže si myslím, že s dnešním osmým místem můžeme být spokojeni a v zítřejším závodě rozhodně můžeme mířit vysoko,“ komentoval ruský mladík.
Pro Jeana-Erica Vergneho skončila sobotní kvalifikace v její druhé části. Navzdory tomuto relativnímu nezdaru, zejména pak v porovnání s týmovým kolegou, se však Francouz nevzdává a do zítřejšího závodu bude vstupovat s hlavou vztyčenou.
„Dnes to bylo velmi těsné, což můžeme vidět při pohledu na časy, kdy jedna desetina stačila na to, abyste se dostali do Q3 či nikoliv. Celkově si myslím, že to byla dobrá kvalifikace. Pro svůj první stint v Q2 jsem nasadil použité pneumatiky, zatímco ostatní přede mnou použili novou sadu, a to udělalo rozdíl. Pokud také zvážíme předpověď počasí, která na zítřek hlásí možnost deště a nižší teploty, pak mě tyto nové pneumatiky, které mám k dispozici, staví v závodě do příznivé pozice na to, abych zítra dosáhl dobrého výsledku, i když startuju třináctý,“ pronesl.
Force India
Dalším týmem, jenž se dostal do nejlepší desítky, byla v sobotu odpoledne Force Indie. Ta v ní měla na rozdíl od Toro Rossa oba své jezdce, kteří pro sebe zarezervovali pátou řadu na startu v pořadí Nico Hülkenberg, Sergio Pérez.
„Cítím se celkem šťastný a spokojený s devátým místem, je to v podstatě tam, kde jsme očekávali, že budeme,“ přiznal Nico Hülkenberg. „Náš výkon na jedno kolo není tento víkend nejlepší, ale proniknutí do nejlepší desítky nám dává dobrou pozici na trati a šanci vytěžit maximum z naší výkonnosti v dlouhých jízdách, která vypadá slibně. Myslím si, že zítra to bude záludný závod kvůli tomu vedru, a zvládnout správně management pneumatik bude velmi důležité. Teplejší závody nám doposud v této sezony vyhovovaly, takže zítra očekávám, že to bude stejné. Cílem musí být bodovat s oběma vozy.“
„Jsem velmi rád, že jsme se dostali do Q3, protože posádka odvedla úžasnou práci, když připravila vůz poté, co jsme měli v Q2 menší problém,“ podotkl Sergio Pérez a pokračoval: „Nemohli jsme dokončit náš první stint na nových optimálních pneumatikách, což věci ztížilo, protože ztratíte všechny reference o trati a ta se v důsledku větru a vysokých teplot měnila velmi rychle. Takže jsme měli pouze jeden pokus na to, abychom se dostali do nejlepší desítky, a to se nám díky skvělému kolu podařilo. Myslím si, že deváté a desáté místo je pro nás dnes spravedlivým výsledkem, ale očekávám, že v zítřejším závodě budeme silnější, zejména pokud počasí zůstane suché. Bude to závod, v němž budete muset velmi dobře zvládnout své pneumatiky, a já jsem přesvědčený, že můžeme odjet s dobrým výsledkem.“
Sauber
Jméno Estebana Gutiérreze svítilo na konci kvalifikace ve výsledkových listinách na čtrnáctém místě, v důsledku penalizace z Grand Prix Velké Británie, kterou dostal za způsobení kolize s Pastorem Maldonadem, však Mexičan klesne na startovním roštu německého závodu o tři pozice níže.
„Všichni jsme dnes odvedli skvělou práci. Tvrdě jsme pracovali na tom, abychom se vzchopili z toho včerejšího druhého tréninku, který nebyl ideální. Tým poskládal dohromady každý malý detail a vyřešil to celkem dobře. Myslím si, že naše rychlost v Q1 byla silná, ačkoliv jsem v Q2 ztratil pár desetin, které nás mohly dostat do lepší pozice. Když uvážíme rychlost, která nám včera chyběla, udělali jsme dneska celkem dobrý pokrok. Závod bude zajímavý, protože bude výzvou udržet pneumatiky při životě. Jelikož ale všichni v našem týmu na to tlačí velmi tvrdě, musí to být brzy něčím odměněno.“
Smůla o tomto víkendu provází Adriana Sutila. V dopoledních jízdách jej zradila technika, zatímco odpoledne mimo jiné doplatil na vyvěšení červených vlajek.
Bohužel, technika nám dnes nehrála do karet a my zahodili dobrý výsledek,“ posteskl si Němec. „Ráno jsem ve třetím volném tréninku mohl odjet pouze jedno kolo, výsledkem čehož bylo, že naše příprava pro kvalifikaci nebyla dostatečná. Je to škoda, jelikož Q3 dnes byla možná. Kvůli času, který jsem ztratil ráno, jsme víc očekávat nemohli. V kvalifikaci jsme každopádně odvedli maximum. Také jsme měli smůlu s červenou vlajkou, jelikož jsem zrovna měl rozjeté dobré kolo,“ dodal Sutil, jenž na domácí půdě odstartuje jako šestnáctý.
Lotus
Jezdci Lotusu se nechali slyšet, že v důsledku změny pravidel ohledně systému FRIC, které provedla Mezinárodní automobilová federace, ztratil jejich tým poměrně dost výkonu. To se samozřejmě projevilo i na dnešním kvalifikačním výsledku.
„Dali jsme si cíl dostat se do Q2, a ten jsme splnili, takže to je od kluků velmi dobrá práce. Pořád nejsme tam, kde bychom rádi chtěli být; není ideální být mimo nejlepší desítku, ale vůz se nechová příliš špatně. Jen jsme ztratili nějaký přítlak. (Tento) tým byl jedním z prvních, který použil systém propojeného zavěšení kol, takže jeho odstranění je velkou změnou. Ohledně zítřejšího závodu, je šance, že se počasí změní – pomoci může všechno, takže se chopíme situace, tak jak přijde, a vytěžíme z ní maximum,“ nechal se slyšet Romain Grosjean, jenž do Velké ceny Německa odstartuje ze čtrnáctého místa.
A Grosjeanova slova potvrdil rovněž druhý pilot Lotusu Pastor Maldonado. Ten nicméně v sobotním souboji s časem dopadl o něco hůře – na startovním roštu bude Venezuelanovi patřit až devatenáctá příčka.
„Stále pracujeme na opětovném získání výkonnosti, kterou jsme ztratili kvůli změně zavěšení. Myslím si, že se z toho můžeme vzpamatovat, ale určitě nás to ovlivňuje. Je to případ, kdy se díváte na každý detail toho, jak to zavěšení funguje, když není propojené jako předtím, a jak to ovlivňuje aerodynamiku. Tvrdě pracujeme na tom, abychom to všechno dali dohromady, a měli bychom získat několik desetin, které nás dostanou zpět do pozice, v níž můžeme bojovat. Závod bude zítra dlouhý a mohl by být velmi těžký, my na to ale jako vždycky budeme tlačit, abychom získali nejlepší možný výsledek.“
Diskuse k článku