Střed pole: Hlídat spotřebu paliva, to byl největší problém

Střed pole se shoduje, největším problémem pro piloty bylo hlídání spotřeby paliva během závodu. Nejlépe se s tím vypořádala Force India.

Štítky: Adrian Sutil Daniil Kvjat Esteban Gutiérrez Force India Jean-Eric Vergne Lotus Nico Hülkenberg Pastor Maldonado Romain Grosjean Sauber Sergio Pérez Toro Rosso Zveřejněno 12. 10 2014 — Zuzana Kulichová

Střed pole se shoduje, největším problémem pro piloty bylo hlídání spotřeby paliva během závodu. Nejlépe se s tím vypořádala Force India.

Force India

Sergio Pérez dojel do cíle Grand Prix Ruska 2014 na desátém místě, jeho týmový kolega Nico Hülkenberg na místě dvanáctém.

„Byl to hodně těžký závod a ty body byly hodně těžce vydělané,“ říká Pérez. „Během celého závodu jsme dělali, co jsme mohli, abychom na to tlačili. Naše palivová strategie byla ale hodně na hraně, a to hlavně proto, že jsem začal závod na střední směsi a musel jsem se tak hodně snažit, abych udržel krok s těmi, co jeli na měkké směsi. Když jsem přezul na měkké, bylo náročné šetřit palivo, protože jsem se musel bránit před Felipem, který za mnou jel celý druhý stint.“

„Pro mě to byl dneska těžký závod,“ stěžuje si Hülkenberg. „Začínali jsme závod hodně vzadu na startovním roštu a já jsem se ve srovnání s vozy, se kterými jsem bojoval, trápil s rychlostí na rovinkách. V zatáčkách se nám dařilo, ale na rovinkách jsme ztráceli. Na trati, jakou je tahle, kde jsou hlavní příležitostí k předjíždění rovinky, se nám špatně předjíždělo. Kdyby se tohle nedělo, mohli jsme dojet na lepší pozici.“

 

Toro Rosso

Jean Eric Vergne dojel do cíle Grand Prix Ruska 2014 na třináctém místě, jeho týmový kolega Daniil Kvjat na místě čtrnáctém.

„Byl to extrémně frustrující závod,“ říká Vergne. „Musíme pochopit, proč jsme tolik museli šetřit palivo. Je to opravdu škoda, protože kluci odvedli skvělou práci a dali nám opravdu dobré auto. Cítil jsem, že bylo výborné po celou dobu závodu. Start do závodu byl hodně pozitivní, útočili jsme tak, jak to jen bylo možné. Pak jsem s tím ale musel přestat, ačkoliv jsem cítil, že můžu odvést opravdu dobrou práci,“ stěžuje si pilot.

„Byl to těžký závod,“ shoduje se s Vergnem jeho týmový kolega Daniil Kvjat. „Kromě toho, že se mi zpočátku nedařilo najít dostatek přilnavosti, museli jsme si ve srovnání s ostatními hodně hlídat spotřebu paliva. Je to něco, čemu ještě musíme porozumět, abychom ze stejného důvodu neztráceli i v budoucnosti. Nakonec jsem ještě musel ke konci závodu znovu zastavit, přitom jsem ztratil další pozice. Byl bych rád, kdyby se mi tady v Rusku před domácím publikem, které mě opravdu podporovalo, dařilo víc.“

 

Sauber

Esteban Gutiérrez dorazil do cíle Velké ceny Ruska 2014 jako patnáctý, jeho týmový parťák ze Sauberu Adrian Sutil šestnáctý.

„Byl to čistý závod se zajímavou první částí. Vsázeli jsme na to, že v první fázi závodu vyjede safety car, proto jsme první stint prodloužili. Pro strategii to nebylo ideální, riskovali jsme a doufali, že získáme výhodu. Nakonec ale safety car nevyjel,“ popisuje Gutiérrez.

„Start na střední směsi byl náročný,“ říká Sutil. „Neměl jsem skoro žádnou přilnavost. Navíc si několik závodníků za mnou obulo měkkou směs, což byla jasná výhoda. V zatáčce číslo 1 jsem neměl žádné místo, byl jsem donucen vyjet mimo trať. Na této sadě se to hodně klouzalo, v každé zatáčce jsem ztrácel čas, nakonec pak i pozice. Rozhodli jsme se pro dřívější pitstop, abychom přezuli na měkčí směs. Pak jsem v závodu pokračoval bez větších incidentů. Ke konci závodu se přilnavost ale zase snížila.“

Lotus

Romain Grosjean dokončil Velkou cenu Ruska 2014 na okruhu v Soči na sedmnáctém místě, jeho týmový kolega Pastor Maldonado na místě osmnáctém.

„Dneska se auto dobře řídilo, což bylo velkým zlepšením oproti předchozím dvěma dnům a testům toho, co jsme na vůz během týdne přidali“ pochvaluje si Grosjean. „Největší výzvou pro mě byl start závodu. Bylo těžké dostat během prvních kol pneumatiky na potřebnou teplotu. Bylo to tak náročné, že jsem si až chvíli myslel, že jsem pneumatiku někde poškodil. Jinak to byl ale až na ten incident s Adrianem Sutilem celkem poklidný závod.“ Drobný kontakt,  ke kterému došlo mezi oběma piloty v zatáčce číslo 3, považuje Grosjean za běžný závodní incident.

„Dneska jsme se opravdu trápili s vyvážením,“ stěžuje si Maldonado. „Závod mi to hodně ztížilo. Začínali jsme na střední směsi, proto bylo těžké někam se v úvodních fázích probojovat. Pak jsme přezuli na měkčí směs, ale zase jsme měli problém s přilnavostí,“ smutní pilot.

Diskuse k článku

Napsat komentář