Střed pole: Bodoval jen sedmý Pérez, Gutiérrez penalizován

Z jezdců týmů středu pole se na body prosadil jen sedmý Pérez. Gutiérrez si za kolizi s Grosjeanem vysloužil v cíli dvacetisekundový trest.

Štítky: Adrian Sutil Alan Permane Daniil Kvjat Esteban Gutiérrez Force India Franz Tost Giampaolo Dall´Ara Jean-Eric Vergne Lotus Monisha Kaltenbornová Nico Hülkenberg Pastor Maldonado Ricardo Penteado Romain Grosjean Sauber Sergio Pérez Simon Rebreyend Toro Rosso Vidžaj Mallya Zveřejněno 7. 09 2014 — Filip Fikejz

Z jezdců týmů středu pole se na body prosadil jen sedmý Pérez. Gutiérrez si za kolizi s Grosjeanem vysloužil v cíli dvacetisekundový trest. 

Force India

Sergio Pérez dojel ve Velké ceně Itálie v Monze sedmý. Závod si hodně užil. „Pořád jsme s někým bojovali a jeli naplno. Bylo to skvělé závodění, je dobré získat důležité body do šampionátu. Nejdůležitější byla bitva s Jensonem, to bylo opravdu pěkné a připomnělo mi to staré časy. Vím, že je to jezdec, se kterým můžete bojovat opravdu tvrdě  a je to vždy čisté,“ chválil svého loňského týmového kolegu. „Na konci závodu jsem věděl, že Kevin dostal penalizaci, takže nebylo potřeba na něj útočit. Proto jsem se mohl soustředit na to, abych udržel Jensona za sebou, což nebylo jednoduché.“

Nico Hülkenberg dojel dvanáctý, většinu času byl na trati osamocen. „Nemohl jsem se za nikým vést ani využít DRS, takže to bylo trochu těžší. Měl jsem velmi dobrý start, na to, že jsem jel na tvrdých pneumatikách, ale celkem brzy jsem ztratil kontakt s vozy před sebou, protože jely na středních a já opravdu neměl stejné tempo. Bylo těžké starat se zejména o zadní část vozu, byl přetáčivý a obtížně se řídil,“ bilancoval Němec. „Zajel jsem do boxů celkem brzy, ale pořád jsme měli problémy s vyvážením. Musíme se na to před Singapurem podívat a zajistit, aby měl vůz větší výkon. Singapur si všichni užíváme, je to tam mimořádné.“

Vidžaj Mallya je spokojen, že po bodovém přídělu se tým stále drží velmi blízko pátému místu v šampionátu. „Sergio byl dnes ohromný, znovu ukázal, jak dobře umí závodit, jeho předjíždění i obrana byly brilantní. Nico měl skvělý start, ale stejně jako celý víkend se potýkal s vyvážením, takže byly body daleko. Šest závodů před koncem sezony je stále o co hrát, musíme dál tvrdě pracovat,“ upozornil.

Toro Rosso

Tým z Faenzy se v domácí Velké ceně Itálie v Monze bodově neprosadil. Daniil Kvjat dojel jedenáctý. Ke konci závodu měl problém s brzdovým kotoučem a neprojel šikanu za cílovou rovinkou. „Je to škoda, když dáte do závodu sto procent a skončíte mimo body, ale celkově mě závod potěšil. Startovat zezadu není nikdy jednoduché, ale dokázal jsem předjet několik aut a dostat se blízko bodům. Teď se podíváme, co se přesně stalo, pak se budeme soustředit na příští závod v Singapuru,“ uvedl Rus.

Jean-Eric Vergne, který se trápil po celý víkend, dojel třináctý. „I když jsme pracovali velmi tvrdě, trénink od tréninku jsme se zlepšovali. Po celý závod jsem se trápil, byl to dnes obtížný den. Teď budeme muset zanalyzovat, co bylo špatně, doufejme, že v Singapuru budeme silnější,“ přeje si.

Šéf týmu Franz Tost pochválil Kvjata za fantastickou práci. „Startoval z poslední pozice, dokázal se posunout dopředu. Je to jezdec, který si dnes připsal nejvíc předjíždění. V posledních dvou kolech se dostal blízko Kimimu Räikkönenovi, ale pak měl poruchu přední brzdy, což musíme vyšetřit. Jen díky neobyčejným jezdeckým dovednostem dokázal vůz uřídit a vyhnout se kolizi. Jsem opravdu nadšený, jak se dokázal přibližovat vozům před sebou, jsem přesvědčený, že vzhledem k Magnussenově penalizaci mohl dnes skončit devátý,“ věří a dodává, že Vergne si stěžoval na problémy s nízkou přilnavostí. „Tým odvedl solidní práci, strategie dobře fungovala, zastávky byly rychlé. Musíme zabrat, abychom byli v Singapuru připraveni znovu získat body, které jsme dnes ztratili.“

Ricardo Penteado z Renaultu navázal na Tostova slova a dodal, že z pohledu motoru bylo vše v pořádku.

Lotus

Čtrnáctý Pastor Maldonado si pochvaloval dobrý start a silné první kolo, ve kterém předjel oba saubery. „Od té doby jsem se snažil útočit na toro rosso před sebou, ale bylo těžké překonat ho na rovinkách. Měli jsme konzistentní tempo a nemuseli se obávat vozů za sebou, ale také jsme neměli tempo, abychom na správném místě zaútočili na vůz před sebou. Dnes to bylo celkem poklidné, ale je dobré, že jsme dojeli do cíle,“ zrekapituloval.

Šestnáctý Romain Grosjean se naopak po startu propadl na poslední místo. „První stint jsem absolvoval na tvrdých pneumatikách, takže bylo těžké se probojovat zpátky. Nejsem si jistý, co se stalo s Estebanem. Předjížděl mě na brzdy, ale jel do mě. Mé přední křídlo bylo tam, kam se snažil dostat, takže jsme se dotkli. Poškození mého vozu nebylo velké, ale on měl nakonec defekt,“ vysvětloval Francouz, který nepředpokládá, že další závody budou pro tým tak náročné jako Monza.

Ředitel traťových operací Alan Permane pochválil Maldonada za jeho výkon a tempo, připomněl, že Grosjeana v závěru zbrzdily kromě ulomené bočnice předního spojleru také problémy při podřazování, které se projevovalo zejména při prudkém brzdění. „Udělali jsme další malý krok v pochopení vozu, což by nám mělo pomoci v dalších závodech,“ zhodnotil.

Simon Rebreyend z Renaultu uvedl, že tým dostal z pohonných jednotek maximum a všechny systémy správně fungovaly. Věří, že Singapur bude vozům sedět více.

Sauber

Adrian Sutil obsadil v Monze patnácté místo. „Nebyl to pro mě zábavný závod. Dokázali jsme v klidu absolvovat závod s jednou zastávkou. Byli jsme dnes přliš pomalí, proto jsem nemohl být lepší než patnáctý. Tým pracoval dobře a neudělal žádné chyby. Musíme na autě dál pracovat a zlepšovat naši výkonnost. Nebyl to jednoduchý závod, ale dokončili jsme ho bez potíží,“ uvedl.

Esteban Gutiérrez si v cíli vysloužil penalizaci za kolizi s Romainem Grosjeanem z konce závodu, na kterou doplatil defektem pneumatiky, a v konečném pořadí se z devatenáctého místa propadl na dvacáté.  Nehodu vysvětlil problémem s brzdami, což komisaři sice akceptovali, přesto mu penalizaci udělili.„Byl to opravdu náročný závod. Od začátku jsem měl problémy dostat tvrdé pneumatiky do pracovního režimu. Okamžitě jsme změnili strategii, myslím, že to bylo dobré rozhodnutí. Zpátky na trati jsem dokázal předjet několik vozů, ale to bylo vše,“ vzpomínal. „Ztratili jsme dost času nehodou ke konci závodu. Teď se musím těšit a koncentrovat na další závody.“

Šéfka týmu Monisha Kaltenbornová podobný výsledek očekávala. „Vzhledem k okolnostem tým pracoval dobře, i když jsme měli prostor ke zlepšení v konzistenci zastávek. Adrian dnes dostal z vozu maximum. Kontakt, který měl Esteban se soupeřem, byl zbytečný,“ myslí si. „Tratě, které nás teď čekají, jsou méně náročné na výkon. Doufáme, že se vrátíme na úroveň, kterou jsme měli v Maďarsku.“

Hlavní traťový inženýr Giampaolo Dall´Ara také neočekával výrazný posun vpřed, proto přizpůsobil strategii případným mimořádným událostem. „Nakonec se to nevyplatilo. Esteban měl problémy dostat pneumatiky do provozního režimu, proto jsme u něj přešli na dvě zastávky. Ale v závodě jsme zkrátka nebyli dostatečně rychlí. Zdá se, že v kvalifikacích jsme silnější, ale v závodním režimu ztrácíme,“ tuší. Také on očekává větší úspěch na tratích, které nepožadují tak vysoký výkon.

Diskuse k článku

Napsat komentář