Strategická skupina otevřela téma zákaznických vozů, pátý motor zamítla
Po čtvrtečním zasedání Strategické skupiny se objevují první informace o projednaných záležitostech.
Po čtvrtečním zasedání Strategické skupiny se objevují první informace o projednaných záležitostech.
Oficiální vyjádření ke včerejší schůzi je ze strany FIA očekáváno dnes, ale Autosport už zjistil několik informací.
První se týkají úsporných opatření. Strategická skupina zamítla několik návrhů, mezi něž patřil zákaz aerodynamických tunelů. Měnit se v dohledné době nebude nic ani na systému přerozdělování příjmů formule 1.
Na druhé straně ale Strategická skupina vrátila do hry staronový nápad zákaznických vozů. Zatím jen do fáze diskuze, kdy se nad tímto konceptem mají zamyslet největší týmy, které pobírají bonusy: Ferrari, Mercedes, McLaren, a Red Bull.
Připomeňme, že zákaznické vozy nejsou preferovaným řešením finančních problémů malých stájí, například Sauber dlouhodobě říká, že by se tím vytratil princip konstruktérství, na kterém formule 1 historicky stojí.
Poslední neoficiální zprávou ze Strategické skupiny je, že nebyl schválen návrh na navýšení alokace motorů v letošní sezóně ze čtyř na pět jednotek pro každého jezdce.
Diskuse k článku