Štouchanec do Red Bullu: 15 lidí a prázdná továrna na motor nestačí
Red Bull se pro svůj motorový program snaží najít zaměstnance u konkurenčních týmů. Zda bude motor rudých býků úchvatný či fiasko je hudba budoucnosti. Toto Wolff z Mercedesu své konkurenty chválí, ale zároveň o novém projektu pochybuje.
Red Bull spouští ambiciózní projekt, minimálně do roku 2025 si bude rakouský tým vyvíjet vlastní pohonnou jednotku, tu bude dodávat i sesterskému týmu AlphaTauri. V Milton Keynes tak vzniká jedna z nejmodernějších továren a dochází tam k přílivu zaměstnanců z konkurenčních stájí, hlavně z Mercedesu.
I přesto, že ztráta personálu z motorové divize nezní pro Mercedes dvakrát růžově, šéf týmu Toto Wolff uvedl, že narušení celkového provozu továrny je minimální. Podle Rakušana Red Bull vynakládá novému projektu obrovské úsilí, ale seznam úkolů, které musí splnit je velký a rudí býci by jej neměli podcenit.
Wolff si velmi dobře uvědomuje, jaké výdaje a úsilí musí Mercedes, Renault a Ferrari v průběhu let obětovat, aby se jejich infrastruktura dostala na správnou úroveň. Navíc zabere další řadu let, než vůbec samotný motor začne fungovat tak, jak se po něm chce.
„V Brixworthu pro nás pracuje asi 900 lidí. Red Bull plánoval lidí 100 a nyní jich má kolem 10 nebo 15. Jedná se především o výrobní zaměstnance, nikoliv o zaměstnance, kteří zajišťují výkon motoru. Kdybych měl ale založit novou továrnu, asi bych to dělal stejně jako oni.
Myslím si, že mezi zaměstnáním hrstkou lidí a plně provozuschopnou továrnou je velký rozdíl. Jsem ale toho názoru, že Red Bull svou továrnu vybuduje, dávají do toho opravdu hodně ze svých zdrojů a financí.
Na straně druhé ostatní automobilky se tomuto sportu věnují už desetiletí. Patnáct lidí a prázdná továrna nebude ani za tři roky tak konkurenceschopná, jako jiné společnosti. I tak ale bereme Red Bull opravdu vážně, je to skvělý tým, ale musí se toho opravdu hodně naučit a k tomu potřebuje čas, ten si ani za takové peníze nekoupí,“ uvedl šéf Mercedesu.
Wolff se také vyjádřil ke svým zaměstnancům, kteří k Red Bullu nepřestoupili, domnívá se, že se v Mercedesu za ty roky vytvořilo ideální pracovní prostředí.
„Je skvělé vidět ty, kteří nepřestoupili, kteří jsou opravdu loajální a oddaní tomu, co zde děláme. Víme, že Red Bull oslovil opravdu šikovné lidi a nabídl jim vysoké platy. Drtivá většina z nich ale zůstala s námi, a to mě nesmírně těší.
Myslím, že nám toto období ukazuje, jaká loajalita a důvěra mezi zaměstnanci se za ty roky v továrnách vytvořila. Řekl bych, že se v Brixworthu vytvořila skvělá atmosféra pro práci a prosperitu. Jsem na tuto organizaci opravdu hrdý,“ chválí motorovou divizi Wolff.