Stojí strategie jedné zastávky za diskvalifikací Russella?

George Russell předvedl v GP Belgie heroický výkon, který znamenal třetí vítězství v jeho kariéře - do doby, než byl diskvalfikován.

Štítky: George Russell Mercedes Zveřejněno 29. 07 2024 — Dominik Kovář

Přišlo to jako blesk z čistého nebe. Po posledních zastávkách všichni nabyli dojmu, že o vítězství si to rozdá trojice Hamilton, Leclerc a Piastri. Zanedlouho poté si v té době vedoucí Russell a Mercedes v rádiové komunikaci potvrdili, že pojedou na jednu zastávku a stavět již nebudou. Hamilton a Piastri se na Russella dotáhli, ale cílem nakonec zvládl projet jako první George Russell.

Mělo jít o druhé vítězství v letošní sezóně a třetí kariérní. Stalo se však nečekané – Russellův vůz byl při technické pozávodní kontrole 1,5 kg pod povoleným limitem. Pravidla jsou pravidla. Russell byl z GP Belgie diskvalifikován.

Mercedes po závodě přiznal, že strategie jedné zastávky v boxech může být důvodem toho, proč Russellův monopost po závodě podvážil. “Pro George je to opravdu těžké být diskvalifikován po vítězství a tak působivé jízdě,” řekl Andrew Shovlin, technický ředitel Mercedesu. “Odvedl na těchto pneumatikách perfektní práci a dotáhl to až do cíle.”

Článek pokračuje níže…

ČTI ONLINE MAGAZÍN KOLO NA KOLO

“Zatím jsme nezjistili, proč měl vůz po závodě podváhu, ale důkladně to prošetříme, abychom našli důvody. Očekáváme, že opotřebení pneumatiky při jedné zastávce k tomu přispělo a budeme pracovat na tom, abychom pochopili, proč k tomu došlo.”

Nový asfalt

Neznámou byl pro všechny týmy nový asfalt ve Spa, který byl aplikován na polovinu okruhu. V pátek se zdálo, že bude degradace vysoká, ale sobotní vydatný déšť všechno změnil. Týmy v neděli očekávaly boj s opotřebením pneumatik, ale opak byl pravdou. Rázem byla strategie jedné zastávky v boxech nejen reálným řešením, ale možná tím nejlepším.

Mercedes byl jeden z mála týmů, který v pátek nepoužil tvrdé pneumatiky. O tom, jak se ve Spa chová, tak neměl narozdíl od konkurence žádné data. Šéf Red Bullu Christian Horner řekl, že nízká váha Russellova Mercedesu byla bezpochyby způsobená odrolenými pneumatikami.

Pro Mercedes a Russella je to velká smůla v souvislosti s tím, že Spa je jediným okruhem v kalendáři, kde po projetí šachovnicovou vlajkou neodjedete vítězné kolo, ale míříte rovnou do boxů. Jako pilot tak nemáte v podstatě žádnou šanci dostat na své kola žmolky z pneumatik, které by váhu vozu navýšily. To je ale něco, s čím musí týmy v Belgii počítat.