Stěžejní témata před Grand Prix Francie
Předposlední závod před letní přestávkou hostí Francie. Ačkoliv nepatří okruh Paul Ricard k těm zrovna nejatraktivnějším, může opět nabídnout celou řadu příběhů. Například Ferrari získává zpět ztracenou půdu pod nohama, Mercedes by mohl opět patřit ke špičce a jak to vypadá na trhu s jezdci? To a další témata shrnuje tento článek…
Ferrari opět sílí
Red Bull vyhrál šest závodů v řadě, Max Verstappen se radoval hned pětkrát a vytvořil si velmi silný základ pro obhajobu titulu. Poté ale přišel Silverstone, kde vyhrálo Ferrari Carlose Sainze a poslední Rakousko si podmanil Charles Leclerc.
Monačan na domácí trati Red Bullu uštval svého soka v boji o mistrovskou korunu a dojel si pro třetí triumf v sezoně. Něco takového Leclerc a celé Ferrari potřebovalo. Vůz měl solidní rychlost, která dává celému Maranellu klíčovou naději.
Poslední závody tak zase pomalu srovnávají skóre a vzhledem k vyrovnanosti týmů Red Bull a Ferrari lze podobnou bitvu očekávat také v zemi galského kohouta. Velkým strašákem ale může být opět spolehlivost, která letos potrápila obě stáje…
Zase rychlý Mercedes?
Stříbrné šípy se na Silverstonu vrátily do tempa, kdy konkurovaly předním týmům. V Rakousku ale zase přišel mírný propad, i přesto získal Lewis Hamilton solidní třetí podium v řadě a kdoví, jak by na Red Bull Ringu dopadla páteční kvalifikace nebýt chyb pilotů.
S návratem do Francie přijíždí Mercedes s nadějí, že by opět mohl pokukovat po zajímavých a vysokých pozicích. Paul Ricard by měl německému týmu sedět mnohem lépe než právě trať v Rakousku, a tam se Mercedes také neprezentoval úplně zle.
V potaz také musíme brát skvělou práci ze strany týmu i jezdců co se sbíraní bodů týče. Lewis Hamilton jako jediný pilot dokončil všechny letošní závody a Russell v každé Velké ceně, kterou dokončil, skončil v nejlepší pětce.
Alpine na lovu
Ve středu pole stále pokračuje bitva o čtvrté místo mezi McLarenem a Alpinem. Oba týmy mají shodně po 81 bodech, ale trend poledních závodů mluví spíše ve prospěch francouzské stáje, která v Anglii i Rakousku získala velmi dobré body.
V celkovém hodnocení je čtvrtý stále McLaren, a to díky podiu Landa Norrise na Imole. Co se ale čisté rychlosti týče, má výhodu nyní Alpine. Modro-růžové monoposty navíc jedou doma a pro Estebana Ocona jde rovněž o domácí Grand Prix.
Francie by se tak mohla stát momentem, ve kterém se Alpine posune před McLaren nejen výkonnostně, ale i výsledkově. Bude záležet na více proměnných, které mohou v průběhu závodu nastat, ale zatím je Alpine mírným favoritem.
Nový Mick Schumacher
Vloni se nováček u týmu Haas ve Francii poprvé podíval do druhé části kvalifikace. Letos má syn sedminásobného mistra světa Michaela daleko ambicióznější plány. Zvlášť po posledních dvou závodech na Silverstonu a Red Bull Ringu.
Pilot Haasu zkraje roku ztrácel na týmového kolegu Magnussena a často se připletl do zcela zbytečných kolizí se soupeři. V Anglii ale jako by nastal bod zlomu – mladý Mick si dojel pro své první body v kariéře za osmé místo.
V Rakousku svůj úspěch jen potvrdil, po slušné jízdě a obraně před Lewisem Hamiltonem v sobotním sprintu to Schumacher v neděli dotáhl na šesté místo. Jak si povede nový Mick na trati ve Francii, získá další body anebo bude pokropen studenou sprchou?
Zákulisní hra s jezdci
Pomalu se blíží letním přestávka – takzvaný přestupový kolotoč, během které se zpravidla uzavírají nové smlouvy mezi týmy, motoráři a jezdci. Nejvýraznější figurkou je v tomto ohledu pilot McLarenu Daniel Ricciardo.
Australan ani zdaleka nenaplňuje očekávání svého zaměstnavatele McLarenu. Ten navíc před týdnem tetoval s Američanem Coltonem Hertou v Portugalsku. Podobné akce tak jen množí spekulace o Ricciardově předčasném konci.
Ačkoli má rodák z Perthu s týmem smlouvu až do konce roku 2023, nemá žádnou záruku v tom, že příští rok na startovním roštu skutečně bude. Jako možná náhrada by mohl být právě Američan Herta, možnou alternativou je i Sebastian Vettel a Alex Albon.