Štěrk místo asfaltu? Podle Verstappena to není tak jednoduché
Závod v Austinu nabídl kontroverzi v souboji mezi titulovými aktéry Maxem Verstappenem a Landem Norrisem.
Při uplynulém víkendu se na trati v přímém souboji potkal Max Verstappen s Landem Norrisem, což jsou úhlavní aktéři letošního boje o titul. V zatáčce číslo 12 se Norris pokusil Verstappena předjet po vnější stopě. Verstappen si pohlídal vnitřní stopu a Norrise vyvezl mimo trať, přičemž vyvezl i sám sebe.
To Norrise nezastavilo a Verstappena předjel, ale mimo závodní stopu. Podle pravidel přišel pětivteřinový trest pro Norrise. Může tyto věci v budoucnu vyřešit štěrková zóna, která byla například rozšířena v Rakousku?
Na tento dotaz odpovídal Max Verstappen po nedělením závodě: “Myslím, že by to mohlo pomoci, ale musíme se vypořádat s motorkami, které zde závodí. Nemají rádi štěrk, takže ho musíte znovu odstranit. Při track days (veřejné dny okruhu) se lidé roztáčejí. Máte amatérské řidiče, máte profesionální řidiče.”
“Když to uděláte, stojí to hodně peněz a ne každá trať to zvládne měnit v průběhu roku. Ano, fungovalo by to, ale nejsem si jistý, jestli je to udržitelné pro celou sezónu.”
Max Verstappen má samozřejmě dobrý postřeh. V průběhu sezóny se na okruhu COTA konají závody Moto GP, NASCAR, WEC a samozřejmě F1. Věříme však, že v rámci férovějšího závodění a zisku utrženého z rekordních návštěvností mohou organizátoři okruhu udělat maximum pro to, aby se podobně kontroverzním situacím v budoucnosti předcházelo.