Statistické okénko z GP Monaka

V Monaku si dojel Lando Norris po první vítězství od březnové GP Austrálie.

Štítky: 2025 GP Monaka Zveřejněno 27. 05 2025 — Dominik Kovář

Norris zpět na nejvyšším stupínku

Lando Norris zažil jeden z nejpovedenějších víkendů v kariéře. V sobotu získal druhé pole position v sezóně a 11. v kariéře. Zároveň se jednalo o rekord okruhu.

V neděli to britský závodník dotáhl k výhře, která byla druhou v sezóně a šestou v kariéře. Nyní má znovu stejně vítězství jako jeho týmový kolega Oscar Piastri.

Nejrychlejší kolo na víc a hattrick k tomu

Norris zároveň v posledním kole závodu zajel nejrychlejší kolo. Letos jich nasbíral již pět a celkově jich má 17. Stejný počet nejrychlejších kol mají v historických tabulkách Daniel Ricciardo a Rubens Barrichello.

Pole position, vítězství a nejrychlejší kolo znamená jediné – třetí hattrick kariéry. Ze současných jezdců jich má více pouze Fernando Alonso (5), Max Verstappen (13) a Lewis Hamilton (19).

Monako patří McLarenu

McLaren vyhrál v Monaku již 16krát. To je nejvíce ze všech týmů, druhé Ferrari má 11 výher. McLaren ale čekal na výhru dlouhých 17 let – v roce 2008 vyhrál Lewis Hamilton.

Britská stáj vyhrála 195. závod. Očekávané číslo 200 se tak nezadržitelně blíží.

Stupně vítězů

Na stupních vítězů se sešli Lando Norris (33. pódium), Charles Leclerc (45. pódium) a Oscar Piastri (17. pódium).

Tato trojice se na pódiu objevila teprve podruhé (poprvé v Monze 2024).

Charles Leclerc vyrovnal v počtu pódiových umístění Carlose Reutemanna na 19. místě.

Lando Norris se vyrovnal mistrům světa Dennymu Hulmemu a Jodymu Scheckterovi.

Oscar Piastri se vyrovnal mistrům světa Kekemu Rosbergovi a Albertu Ascarim.

Zvláštní série Verstappena pokračuje

Zajímavou tradici odstartoval v minulém roce Max Verstappen. Od GP USA skončil vždy jeden závod na pódiu a ten další mimo něj. Tato tradice tak trvá již 14 závodů.

Nejhorší start do sezóny pro Alonsa

Fernando Alonso je jedním z největších smolařů aktuální sezóny. V Monaku mířil na body, ale jeho Aston Martin vypověděl službu. Po osmi závodech je tak stále bez bodů, což se mu stalo naposledy v roce 2001, kdy závodil za Minardi.