Stany a přístřešky. Formule 1 se vrací do minulosti

Královna motorsportu znovu odstartuje o prvním červencovém víkendu, přesto kvůli stále probíhající pandemii poněkud odlišná, než na co byli fanoušci zvyklí. Jednou ze změn bude například absence motorhomů v padoku, kde mají jednotlivé stáje své zázemí.

Štítky: 2020 Zveřejněno 27. 06 2020 — Lukáš Štěrovský

Motorhomy jsou tradiční ozdobou evropských velkých cen. S ohledem na to, že je kvůli pandemii nutné mít na závodech co nejméně osob, dohodlo se vedení formule 1 s týmy, že motorhomy, na jejichž montáži, demontáži a přepravě pracují dohromady stovky zaměstnanců, nahradí stany a markýzy v zadní části garáží.

Pro mechaniky a jezdce tedy dojde ke zvětšení pracovního prostoru tak, aby bylo snazší dodržet pravidla o zachování odstupů (social distancing). Rovněž týmové kamióny budou zaparkovány dál od garáží.

„Bude to pro nás tak pohodlnější,“ objasňuje Karl Fanson, vedoucího logistického oddělení týmu Mercedes. Ten prozradil, že se změní i způsob dodávání pneumatik a paliva tak, aby se v prostoru padoku potkávalo co nejméně zaměstnanců. „Normálně bychom dostali palivo až do garáže a pak bychom poslali naše lidi, aby si v padoku od Pirelli převzali pneumatiky.

Teď budou určené jakési sběrné body, kde budou palivo i pneumatiky k vyzvednutí. Tam si vše přebereme. Jakmile budeme mít hotovo, vrátíme pneumatiky na stejné místo, kde si je zase vezme Pirelli nazpátek,“ dodává Fanson.

Už dříve bylo avizováno, že změny se dotknou i ceremonie po závodě, dojde například ke zrušení tradičních stupňů vítězů. A i když se může zdát, že formule 1 tak bude ošizena o podstatnou část svojí DNA, stany místo motorhomů ji naopak mohou dodat alespoň nádech nostalgie a částečně ji vrátit do slavné „garážové éry“, kdy se vše spravovalo takříkajíc na koleni a divákům skoro na očích…

Zázemí Lotusu v roce 1963.