Stane se z Ricciarda hollywoodská hvězda, nebo bude závodit za oceánem?

Vždy usměvavého Australana potkal stejný osud jako jeho předchůdce Nycka de Vriese, VCARB se s ním rozloučil v rozjeté sezoně. Kam povedou Ricciardovi další kroky? Setrvá u závodění, nebo vyzkouší zcela nový žánr?

Štítky: Daniel Ricciardo Zveřejněno 3. 01 2025 — Bára Goldmannová

Daniel Ricciardo nezažil zcela přívětivý konec své kariéry pilota formule 1. Po nevydařeném angažmá u McLarenu nakonec dostal nečekanou druhou šanci u juniorky Red Bullu, přičemž byl horkým kandidátem na sedačku po Sergiu Pérezovi. Jenže osud zamýšlel jinak a Ricciardovi se nepodařilo pořádně svoji reputaci v královně motorsportu resuscitovat, spíše naopak. Místo toho, aby se loučil s pompou, tak odešel v tichosti a se skloněnou hlavou uprostřed rozjeté sezony.

Za 13 let působení ve formuli 1 si připsal na své konto osm vítězství, mezi které se řadí ikonické triumfy z Monaka 2018 v barvách Red Bullu a z Monzy 2021 v McLarenu. Na půdě světového motorsportu se stal uznávanou osobu, jenž se zapsala do historie především svým nezapomenutelným úsměvem od ucha k uchu a dávkou osobitého humoru. Jisté je, že na startovním roštu formule 1 jej už neuvidíme. Kam budou směřovat jeho další kroky?

 Bude se procházet po červeném koberci?

Rodák z Perthu už pomalu ale jistě zabrušuje do role výkonného producenta. Podílí se totiž na komedii Downforce, která bude ke shlédnutí na internetové streamovací platformě Hulu. Seriál bude pojednávat o dědičce závodní dynastie, která se musela vrátit do rodinného podniku a musí opět činit obtížná rozhodnutí ohledně úspěchu svého týmu. Půlhodinová show je zasazena do paddocku F1. Seriál režírují Alec Berg a Adam Counte, kteří stojí za sérií Silicon Valley na HBO.

Ricciardo by se mohl ale objevit i v jiném projektu před kamerou, jelikož jej zastupuje talentová agentura CAA, která má pod taktovkou veleúspěšné klienty, jako jsou vítězové Oscarů či šampioni Super Bowlu. Že má talent i v herecké branži dokázal při natáčení krátkometrážního filmu v rámci proma Beats, na kterém pracoval se svým kamarádem, quarterbackem Bills Joshem Allenem.

Netají se tím, že má v oblibě Ameriku i tamní sporty, což bylo vidět při jeho každé návštěvě Texasu. Kromě toho si získal srdce amerických fanoušků, kteří se i díky němu během pandemie začali o formuli 1 mnohem více zajímat.

Módní ikona, vinař i hudebník

Ricciardo patří k řadě závodníků v F1, kteří mají svůj vlastní merch. Také s módou to myslí vážně, čehož je důkazem změna názvu módní řady ze “závodnického” RIC13 na luxusně znějící Enchante, přičemž začal vydávat i limitované edice. Enchante dokonce podporuje i jeho dlouholetý kamarád Harry Styles, společnost Xandera Ritze a The Voyalist. Popularita značky je tak vysoká, že se dostala až do neweyorských pop-up obchodů. Ovšem je otázkou, zda si vybudoval dostatečně silnou fanouškovskou základu, která s ním setrvá i po odchodu z F1.

A co hudba? Přestože přiznal, že hudebním talentem neoplývá, tak jej hudební průmysl láká. Na rozdíl od jeho bývalého soupeře Charlese Leclerca, který tvoří vlastní hudbu, by se mohl vydat netradiční cestou, a sice, že si koupí nějaké prostory, ve kterých se budou pořádat různé akce.

Kromě módní značky si už buduje své jméno i ve vinařství, zejména doma v Austrálii. Ricciardovým partnerem je totiž tamní výrobce vína St. Hugo, s nímž produkuje vlastní víno DR3. Produkt je dostupný v jednom z největších australských obchodů s alkoholem, ale rovněž si jej mohou fanoušci koupit online.

Nebo zamíří do jiné závodní série?

Ať je to jakkoliv kruté, tak to zatím vypadá, že půjde Ricciardo ve 35 letech do závodnického důchodu. V mnoha rozhovorech přiznal, že má mnoho zálib i mimo závodní okruhy, takže by nezamířil do jiné závodní série jen proto, aby nadále usedal za volant.

Z jeho sociálních sítí lze vyčíst jeho vášeň pro dvoustopá vozidla, jelikož tráví hodně času s hvězdami australského motokrosu Hunterem a Jettem Lawerencem. Avšak teoretická šance na jeho další působení na tratích tu existuje, a to v podobě “jednorázovek”, například účast v Le Mans.