Sportovní komisaři se nechávají snadno ovlivňovat

Kevin Magnussen není spokojen s počínáním sportovních komisařů poté, co dostal pokyn k zajetí do boxu pro nové přední křídlo.

Štítky: Haas Kevin Magnussen Zveřejněno 23. 06 2022 — Jiří Košta

Magnussen odstartoval pátý po boku týmového kolegy Micka Schumachera po vynikající kvalifikaci pro Haas. Jeho naděje na dobrý bodový zisk se však rozplynuly poté, co se v úvodním kole střetl s Lewisem Hamiltonem z Mercedesu a způsobil tak poškození jeho předního křídla.

Magnussenova pravá bočnice předního křídla visela po straně několik kol, čehož si všiml jezdec za ním, Esteban Ocon.

Zatímco Haas Magnussena ujistil, že poškození mělo velmi malý účinek, Ocon byl jiného názoru. Když to týmu oznámil, Ocon do vysílačky řekl: Vidím, že kousek visí, upadne to. Jestli to ztratí, trefí mě to do obličeje.”

Protože věděl, že komisaři FIA budou poslouchat, Ocon jasně loboval za Magnussena, aby dostal černooranžovou vlajku a byl poslán do boxů k opravě, což se skutečně stalo, protože dostal pokyn zajet na konci 7. kola.

„Teď jsem mluvil s Oconem a on si dělal legraci, že řekl FIA, jak je to opravdu špatné. Pokud víte, že můžete takto ovlivnit FIA, uděláte to, ne? Což on tak trochu udělal a fair play.

Ale musíte nás nechat jet, nic to není. Jen jsem měl trochu kontakt, nic vážného. Trochu jsem si poškrábal přední křídlo a pak mi bylo řečeno, abych se dostal do boxů.”

Magnussen, který minulý týden v Baku vyjádřil své obavy z nekonzistentnosti vedení závodu, říká, že jeho černooranžová vlajka byla dalším příkladem toho, jak je pro jezdce a týmy těžké zjistit, jaká jsou pravidla.

„Auto bylo v pořádku. Přední křídlo bylo bezpečné, nebylo ulomené. Vzpomeňte si na Džiddu minulý rok, Lewis Hamilton vyhrál závod s polovinou předního křídla, což si myslím, že je správné. Pojďme závodit, pokud můžeme.

Cítím, že je to najednou úplně jiné. V Monaku nás nenechali startovat, protože začalo mrholit, a pak mě povolali do boxů, protože mám škrábanec na předním křídle.”

Brzká zastávka v boxech Magnussenovi zničila závod, protože týmu se nepodařilo zajistit ambiciózní strategii jedné zastávky v boxech na tvrdých pneumatikách, takže Dán skončil až na 17. místě.

„Snažili jsme se zbytek závodu odjet na jedné sadě tvrdých pneumatik, což je vždy obtížné. Stále se snažíte probojovat na body, nikdy nevíte, co se může stát, tak se snažíte. Dnes z toho nic nebylo, ale příště to zkusíme znovu.”

Lexus RZ 450e je oficiálně venku