Sportovní komisaři možná nechtěně přiznali, že Vettela poškodili

Sportovní komisaři v dodatečném vysvětlení přiznali, že pro posouzení Vettelovy situace při GP Kanady použili palubní záběry z jeho formule. Ty jej nakonec přesvědčily o tom Vettelovi udělit trest. A usvědčily sportovní komisaře z nesprávného posouzení.

12 Štítky: FIA GP Kanady Lewis Hamilton Sebastian Vettel Zveřejněno 10. 06 2019 — Tomáš Richtr

Pomiňme na úvod fakt, že posuzovat něčí vinu či nevinu jen na základě obrazů z palubní kamery bez prostudování telemetrie je neobvyklé a bohužel amatérské.

Sportovní komisaři přiznali, že při posuzování palubních záběrů došli k závěru, podle kterého při návratu na trať Sebastian Vettel korigoval přetáčivý smyk po přejetí travnatého pásu. Podus by to bylo podle komisařů vše v pořádku. Podle nich pak ale Vettel získal nad vozem kontrolu. V této chvíli Vettel pustil volant. A jelikož trať v tom místě zatáčí mírně doleva, relativně vůči svodidlům se jeho formule začala pohybovat doprava. Do míst, kam mířil Hamilton.

Srovnání volantu mající za následek domnělé bránění pozice, bylo interpretováno jako důvod pro komisaře Vettela potrestat.

Aniž by to tušili, tak se komisaři tímto vysvětlením usvědčili z Vettelova poškození. Vettelův pohyb po vyjetí z dráhy 20 kol před cílem totiž rozdělili na dvě fáze: první, ve které bojuje o to nedostat smyk. A druhou, ve které už má auto pod kontrolou.

Pokud sportovní komisaři mají za to, že to bylo narovnání volantu, které s ohledem na točení závodní dráhy uzavřelo prostor pro Hamiltona, pak k němu došlo už v době, kdy měl Vettel svou formuli pod kontrolou. Jak říkají.

Byl tedy už navrácený na trať, aniž by někoho ohrozil. Což popírá jejich závěr v oficiálním zdůvodnění trestu.

Vše, co se odehrávalo poté, kdy měl navrácený Vettel svou formuli pod kontrolou, bylo už zase závodění. Naprosto perfektně v mezích pravidel.

Dnes už je to ale všechno jedno z toho pohledu, že tuhle historii nelze vrátit zpátky. Vettel udělal pod tlakem chybu, ztratil kontrolu nad vozem, získal kontrolu nad vozem, do nikoho nenaboural a udržel se před soupeřem. A mohlo se bojovat dál. Pokud lidé nechtějí během velkých cen F1 vidět tohle, pak nevím už, co jiného by chtěli.

Diskuse k článku

Napsat komentář