Sportovní komisaři kolizím jezdců často nerozumí
Lando Norris ve Velké ceně Sao Paula kolidoval s Charlesem Leclercem. Za incident si musel pilot McLarenu odpykat pětisekundový trest, který Norrisův závod značně ovlivnil. Kvůli pozdějšímu technickému problému ale nebyl efekt Norrisova trestu poznat. 23letý pilot je ale toho názoru, že komisaři mají často problém pochopit nehody mezi závodníky.
Po prvním restartu závodu v sedmém kole v Brazílii spolu svedli Norris a Leclerc velký souboj o prozatímní třetí příčku. Bitva ale skončila vzájemnou kolizí. Zatímco pilot McLarenu mohl v závodě pokračovat, Leclercovo Ferrari skončilo ve zdi.
Jako zázrakem mohl Monačan ve Velké ceně pokračovat a po stíhací jízdě skončil na čtvrtém místě. Leclerc těžil z dalšího výjezdu Safety caru, i tak byl výkon pilota Ferrari povzbudivý a nejspíše by i bez zpomalovacího vozu dojel na bodech.
Lando Norris závod nedokončil, kvůli technickému problému musel v 52. kole dostoupit, což vyústilo ve výjezd Safety caru, který právě pomohl Leclercovi. Norrisův závod ale byl už tehdy velmi ovlivněn pětisekundovou penalizací.
Ve středu pole, který je velmi vyrovnaný, může potrestaného pilota pět sekund navíc mrzet více než špičku pole. Po vyšetřování shledali sportovní komisaři Norrise jako toho, ‚kdo nesl větší podíl viny‘. 23letý pilot po závodě uvedl, že komisaři nemají vždy dobrý odhad.
„Myslím, že je pro ně [pro sportovní komisaře] těžké posuzovat, kdo je na vině a kdo ne. Oni nebyli v mé kůži a nebyli v danou chvíli v mém autě. Není to jen můj případ, mluvím o všech incidentech a nehodách mezi jezdci, které se běžně stávají.
Charles jel vedle mě po vnější straně rychlé zatáčky – to je první věc, kterou se člověk během závodění učí. Nemůžete se tam [na vnější stranu] hnát jen tak. On sám se dostal do velmi riskantní pozice a já už nemohl udělat více.
Byl jsem na vnitřku a dostatečně jsem ubral. Nemohu tam ale zastavit a nechat ostatní, aby mě předjížděli. Kdyby byl Charles a každý další dobrý pilot v na mém místě, udělal by přesně to samé. Přirozeně se nechcete nechat předjet.
Nechcete bourat, pak se sami zničíte vlastní závod, což se mi po té penalizaci stalo. Jak už jsem ale řekl, myslím, že kdokoliv další by udělal to, co jsem udělal já. Komisaři se pak podívají na záznamy a určí viníka, což je podle mě špatně,“ rozpovídal se Norris.