Spolupracovat nadále s Ecclestonem? Nemyslitelné
Zcela odlišné vize dělí současné vedení F1 od toho minulého. I proto Ross Brawn nechtěl při svém nástupu do funkce nadále spolupracovat s Berniem Ecclestonem. Popírá však, že by to bylo jeho podmínkou.
Nedávná restrukturalizace ve vedení formule 1 způsobila odstavení Bernieho Ecclestona od moci po více jak 40 letech. Nově se do čela řídící struktury královny motorsportu usadila společnost Liberty Media, v jejímž nejužším vedení naopak figuruje stratég Ross Brawn a na starosti má aktivity, které kdysi spadaly právě pod kompetence Ecclestona.
Prvoplánově měl bývalý šéf Mercedesu u Liberty Media působit jen coby konzultant, nicméně postupem času rostly ze strany nového vlastníka urgence na to, aby Brawn kývl na nabídku trvalejšího a zejména významnějšího charakteru. Podle Ecclestona tehdy Brawn tvrdil, že pokud se pro přijetí funkce rozhodne, stane se tak jedině, pokud nebude zainteresován právě dlouholetý ředitel seriálu. V nynějším rozhovoru pro F1 racing se Brawn pokusil do celé záležitosti vnést trochu světla.
„Není to zcela pravda. Nemohl jsem pracovat s Berniem, ale nikdy jsem to nestanovil jako podmínku,“ sdělil Brawn. Svůj postoj vysvětloval odlišnými pohledy na problematiku, jakým směrem by se F1 měla do budoucna ubírat.
„Bylo zábavné, ale i nemožné pracovat s Berniem. V průběhu let udělal spoustu věcí velmi efektivně, ale nikdy jsem jej neviděl se seriózními partnery. Rozhodně ne ve smyslu chodu celého byznysu. Měl lidi na to, aby mu s touto záležitostí pomáhali. Nejsem si proto jistý, zda by se moje filozofie s tou Bernieho mohla ztotožnit.
On byl velmi schopný reagovat, což je můj opak. Já chci mít vše dlouhodobě naplánováno. Bernieho známé motto znělo – ‚Neplánujte výhledově, protože nevíte, co se stane, když se tam dostanete,‘ udává příklady rozličných přístupů Brawn.
I když se může zdát, že tvorbu regulí má nyní pod patronací Ross Brawn, opak je pravdou. FOM podle něho chce užší interakci s FIA na podílení se při tvorbě rámcových pravidel, nicméně odpovědnost za jejich budoucí podobu vždy ponese Mezinárodní automobilová federace. Tímto výrokem se ostatně federace před časem sama prezentovala.
„Pokud se v budoucnu bude moci něco udělat důkladněji, než se doposud stalo, pak naše část bude bojovat. Neznamená to, že by se o to předchozí management nezajímal, nicméně bylo to trochu nesouvislé. Začali se starat, až když to došlo do krizové fáze, zatímco my chceme být součástí neustálého procesu zkoušení a vylepšování.
Jsme přesvědčeni, že můžeme sehrát svou roli a máme právo na to, být zapojeni do tvorby pravidel. V konečném důsledku to ale není naší zodpovědností. Tato odpovědnost musí spočívat na FIA, která je regulačním orgánem,“ zdůrazňuje dále Brawn v rozhovoru.
Sportovní šéf F1 Ross #Brawn by se nebránil návratu aktivního zavěšení. To by podle něj usnadnilo předjíždění. pic.twitter.com/VxyjDyd5T7
— GPF1 (@GPF1cz) 14. dubna 2017
Diskuse k článku