SPECIÁL: Studie Halo plus jeho test v praxi

Vozy formule 1 budou od příští sezony k velké nelibosti fanoušků i některých účastníků šampionátu osazeny systémem na ochranu hlavy závodníka – Halo (či „svatozáří“, chcete-li). Níže nabízíme materiály Mezinárodní automobilové federace, které podporují nasazení tohoto řešení.

1 Štítky: Bezpečnost Halo Zveřejněno 29. 07 2017 — GPF1.cz

Nejpřínosnější by mělo být Halo proti letícím předmětům, třeba kolům. V testu níže bylo dvacetikilové kolo vystřeleno pod úhlem patnácti stupňů a rychlostí 225 km/h. Jak Halo obstálo, na to se už podívejte na videu.

[gpf1video adLink=”http://gpf1.cz” adUrl=”http://gpf1.cz/wp-content/uploads/2017/07/OMV.mp4″][/gpf1video]

FIA ale vypracovala další studie, ve kterých se zaobírala kritikou tohoto systému. Na obrázku níže Mezinárodní automobilová federace vyvrací tvrzení o horší viditelnosti a výhled z kokpitu se svatozáří srovnává s běžným závodním vozem.

Halo-visibility

FIA rovněž provedla studii nehod a toho, jaký vliv na ně by Halo mělo. V případě kontaktu dvou vozů by z celkem osmi případů Halo pomohlo sedmkrát. Při devíti nehodách, kdy vůz kolidoval s „okolím“ okruhu, by Halo účinně ochránilo pilota v osmi případech. Úspěšnost proti letícím objektům pak byla prakticky stoprocentní. Na dalších obrázcích je pak patrné, z jakých nehod FIA při svém zkoumání vycházela.

Halo-summary Halo-car-to-external-objects Halo-car-to-environment Halo-car-to-car

Diskuse k článku

Napsat komentář