Špatná zpráva pro fanoušky Red Bullu? RB21 bude evolucí
Red Bull již zdaleka není dominantní stájí, ba dokonce ani nejrychlejší. Pro příští rok přesto má nachystanou "pouze" evoluci aktuálního monopostu.
Před očekávanou změnou pravidel v roce 2026 se očekává, že monoposty pro příští rok budou víceméně evolucí těch stávajících. Nejinak tomu má být i u Red Bullu, který se s aktuálním monopostem RB20 začal od poloviny sezóny výrazně trápit.
Pokud se v Austinu úřadující mistři světa drasticky nezlepší, na obhajobu titulu mezi týmy mohou zapomenout a pohár jezdců bude ve větším ohrožení. Aktuálně má šest závodů a tři sprinty před koncem sezóny vedoucí Max Verstappen 52-bodový náskok na druhého Landa Norrise z McLarenu.
Článek pokračuje níže.
ČTI MAGAZÍN KOLO NA KOLO
Dá se očekávat, že pokud Red Bull nepřijde s něčím radikálním nebo neodemkne skrytý potenciál aktuálního konceptu, příští rok pro něj bude ještě těžší.
Šéf týmu Christian Horner prozradil, jak Red Bull přistupuje k rozpočtovému stropu a příštím dvou sezónám: “Nemůžete vyvíjet příliš daleko do budoucnosti. Dlouhodobý termín v F1 znamená asi dva a půl měsíce a v podstatě to, co se letos naučíme, je relevantní pro rok příští.”
“Vůz pro příští rok bude tedy evolucí vozu letošního roku. Chci říct, že je mnoho komponentů z loňského vozu, které byly přeneseny do letošního roku, protože s tím, jak funguje nákladový strop, pokud nedojde k výraznému zvýšení výkonu, nedává smysl nic měnit.”
Jeden ze zásadních problémů, který negativním způsobem ovlivnil vývoj monopostu RB20, je zastaralý aerodynamický tunel. Tým již pracuje na novém tunelu v Milton Keynes, ale je nepravděpodobné, že k jeho otevření dojde před rokem 2026.
“Vždy jsme znali omezení tohoto tunelu,” řekl Horner. “Ale myslím, že když jsme teď začali skutečně tlačit na aerodynamiku těchto vozů a hledáte opravdu malé detaile, pak se omezení projeví.”