Současný návrh pravidel pro rok 2021: stejná, ošklivá a těžká auta

Týmy jsou znepokojeny aktuálním zněním technických pravidel pro rok 2021, které bude po odkladu definitivně odsouhlaseno do konce října. Stáje tak mají společně s Mezinárodní automobilovou federací a vedením F1 posledních pár měsíců na úpravu chystaného konceptu regulí.

Štítky: Pravidla Zveřejněno 20. 06 2019 — Lukáš Štěrovský

Zdá se, že od prvotních a futuristicky vyhlížejících nápadů pro rok 2021 se nakonec upustilo. Přestože grafické návrhy toho, jak by vozy podle nových pravidel mohly vypadat, známy nejsou, insideři z padoku neoplývají optimismem.

„Vypadá to jako větší auto IndyCar,“ sdělil magazínu Auto Motor und Sport nejmenovaný zdroj. „Nedokážu si představit, jak by tohle mělo oslovit lidi ve věku dvaceti až pětadvaceti let. Původní futuristický přístup zmizel. Auta z počítačové hry vypadají lépe než to, co se skutečně chystá.“

Problémem je také plánovaná standardizace některých dílů (například chladících systémů), kvůli které se budou vozy lišit v podstatě jen barvou. Navíc dojde ke zmražení vývoje převodovek na pět let a monoposty získají něco navíc na váze. Jediné plus by mělo spočívat v tom, že auta se o něco málo zkrátí.

„Co uděláme s našimi zaměstnanci pracujícími na převodovce? Nemůžeme se jich zbavit, protože za pět let je zase budeme potřebovat,“ táže se onen zdroj.

Napříč veškeré kritice šéf F1 Chase Carey zůstává pozitivně naladěn. „Jde nám o zlepšení soutěže a také přilákání nových,“ vzkazuje. Podobně to vidí i šéf FIA Jean Todt. „Myslím, že odložení řešení pravidel do konce října je dobrá věc. Máme teď čtyři měsíce na společnou práci. Je to podle mého velmi dobrá situace.“

Diskuse k článku

Napsat komentář