Současné formule by zvládly ujet Le Mans
Takový je alespoň názor technického ředitele Lotusu Nicka Chestera. Výdrž současných agregátů je v porovnání s minulostí na zcela jiné úrovni.
Takový je alespoň názor technického ředitele Lotusu Nicka Chestera. Výdrž současných agregátů je v porovnání s minulostí na zcela jiné úrovni.
Prodlužování životnosti motorů a jiných částí vozu je ve formuli 1 dlouhodobým trendem. Kritici tohoto směru evoluce namítají, že se královna motorsportu stává spíše jakýmsi hodinu a půl dlouhým vytrvalostním závodem.
Trochu za pravdu jim v tom dává Nick Chester z Lotusu, podle kterého by dnešní monoposty neměly s vytrvalostními závody typu čtyřiadvacetihodinovky Le Mans problém.
„Připravit vůz formule 1 na čtyřiadvacetihodinový závod by bylo velkou výzvou a zábavou. Současné regule zapříčinily, že máme motor a převodovku, které by takovou vzdálenost mohly ujet. To bylo v minulosti nemyslitelné.
Současné formule by klidně mohly naskočit do vytrvalostních závodů. Staré osmiválce a převodovky takovou výdrž neměly. Co kdybychom něco domluvili s ACO (Automobile Club de l’Ouest, pořadatel závodu v Le Mans)?“ pronesl Chester v nadsázce.
Le Mans 24h se koná právě dnes. Pro fanouška formule 1 je závod zajímavý řadou jezdců se zkušenostmi z královny motorsportu. Mezi startujícími je i současný pilot Force Indie Nico Hülkenberg.
Diskuse k článku