Snadnější předjíždění učiní F1 paradoxně méně záživnou, obává se Norris

Navzdory změnám pravidel, které mají zlepšit úroveň závodění, se pilot McLarenu Lando Norris obává přesného opaku. Zjednodušená aerodynamika nových vozů může podle Brita zkomplikovat dlouhotrvající souboje.

Štítky: 2022 Lando Norris McLaren Zveřejněno 23. 02 2022 — Vašek Štěpánek

Nová generace monopostů formule 1 bude vypadat a chovat se úplně jinak, než tomu bylo do loňské sezony. Mohou za to výrazné změny technických pravidel, které mají vyřešit velký problém moderního závodění – tzv. ‚špinavý‘ vzduch za monopostem.

Pilot McLarenu Lando Norris se už před časem k novým pravidlům vyjádřil poměrně nejistě a nyní svá slova potvrdil. Mladý závodník doufá, že nová pravidla skutečně usnadní jízdu za jiným vozem a bude jednodušší na soupeře zaútočit.

„Doufám, že tomu tak bude. Podle simulací vypadá vše lépe, ale jistý si rozhodně nejsem. Jen věřím, že závodění bude lepší, o kolik, to si netroufám odhadnout. Je ale rozhodně pozitivní vidět, že se věci mění a vypadá to nadějně.

Pokud se věci opravdu změní a my budeme moci mezi sebou závodit blíž, pak si myslím, že se ve formuli 1 změní řada věcí – například strategie, to, jestli je lepší se soustředit na kvalifikaci, nebo na závod a mnoho dalšího,“ zamýšlí se Norris.

Rosberg slaví první vítězství letošní sezony v Extreme E

I přes slibné simulace a zvěsti, že se královna motorsportu vydala správným směrem, existuje podle Norrise i jisté riziko v dlouhotrvajících soubojích. Nové regule totiž předjíždění zlehčí a velké bitvy by se tak mohly pomalu stát minulostí.

„Vloni jsme viděli hned několik skvělých bitev. Mezi ty nejlepší a možná rovnou tou nejlepší byla bitva mezi Hamiltonem a Alonsem v Maďarsku. Lewis se nemohl dostat před Fernanda kvůli obtížnému předjíždění a jejich boj trval několik kol.

Letos to možná nebude a diváci uvidí jen to, jak se kolem někoho přežene rychlejší auto, a to bez nějakého velkého souboje. Na straně druhé, takhle velké bitvy jsou vzácné a místo toho budou fanoušci možná svědky více menších bojů, což je také fajn,“ zakončil Norris.

První účast McLarenu v Extreme E skončila “kolostřešním saltem”