Sjednocení režimů motoru nakonec Red Bullu pomohlo přiblížit se Mercedesu

Šéfinženýr Mercedesu Andrew Shovlin vysvětluje důvody, které stojí za tím, že Red Bull je minimálně v kvalifikacích Mercedesu v poslední době vyrovnanějším soupeřem.

Štítky: Mercedes Pohonné jednotky Red Bull Zveřejněno 20. 10 2020 — Lukáš Štěrovský

Mercedes má našlápnuto k tomu, aby pohodlně získal oba letošní mistrovské tituly, přesto to vypadá, že v poslední době je mu nejbližší pronásledovatel, tedy Red Bull, o něco blíže. V kvalifikaci na GP Eifelu ztratil Verstappen se svým RB16 na Hamiltona jen 0,037 sekundy.

„Red Bull se nám během letoška přiblížil,“ potvrzuje Shovlin. „V kvalifikaci na Nürburgringu zajeli Lewis a Max nejlepší kola v prostřední části, a když se na ně detailně podíváte, bylo to hodně těsné. Valtteri dal dohromady nejlepší kolo v klíčovém okamžiku.“

Shovlin zároveň nabízí důvod zlepšené formy Red Bullu. „Zákaz kvalifikačních režimů pohonných jednotek od GP Itálie Red Bullu rozhodně pomohl, aby se nám přiblížil. Myslím, že momentálně Red Bull vyvíjí rychleji než my a ten pokrok je znatelný a viditelný,“ dodává inženýr Mercedesu.

Jeho šéf Toto Wolff dokonce prohlásil, že Stříbrné šípy už dávno přestaly s vývojem současného vozu, a tak je možné, že se Red Bull ještě Mercedesu přiblíží. „Upřímně to tak bylo vždy v posledních letech. Nezačali tak silně jako my, ale nevybavuji si rok, kdy by nám na konci nebyli vyrovnaným soupeřem.

Pokud tento trend bude pokračovat ve zbývajících závodech, bude to těsnější a bude těžší získávat pole position a vítězství v závodech,“ uvědomuje si Andrew Shovlin.

Jak Mercedes vyřeší zákaz kvalifikačních ‚párty módů‘