Situace kolem platících jezdců se vymyká kontrole

Takový je názor Adriana Sutila, který je pro příští sezonu zatím bez práce. Sauber angažoval dva jezdce se štědrými sponzory v zádech.

4 Štítky: Adrian Sutil Zveřejněno 21. 12 2014 — Michal Mikoláš

Takový je názor Adriana Sutila, který je pro příští sezonu zatím bez práce. Sauber angažoval dva jezdce se štědrými sponzory v zádech.

Sutil ví, že platící jezdci jsou součástí formule 1 prakticky odjakživa. Také se nedá předpokládat, že by někdy z formule 1 odešli. Německý závodník však zastává názor, že dosud nikdy jich v královně motorsportu nebylo tolik. V minulosti se bez nich občas dokázaly obejít i ty nejmenší týmy – v současnosti je to prakticky nemožné.

„Objem peněz, který někteří piloti platí za sezonu ve formuli 1, se začíná vymykat kontrole. Takhle by to nemělo fungovat. Tenhle sport to provázelo vždy. Už před dvaceti či třiceti lety tu byly malé týmy, kde jste si mohli koupit místo. V současnosti je malých týmů méně a celý problém je o to viditelnější.

Těžko se někdy podaří to z formule 1 vyloučit, ale můžeme se pokusit o to, aby byl stav trochu vyváženější. Pamatuji si na doby, kdy ve formuli 1 závodily týmy Minardi a Arrows, které dokázaly hospodařit se ziskem. Ano, občas u nich závodili jezdci se sponzory, ale nebyla to nezbytnost.

Bylo by fajn, kdyby se takové časy vrátily. Možná bychom mohli formuli 1 opět nazvat sportem. V současnosti nevím, jak jí říkat.

Některé týmy by měly lépe hospodařit. Na druhou stranu může chyba tkvět i v systému. Neznám přesně interní detaily, jsem pouze jezdec, ale vím, že by to takto vypadat nemělo. Vždyť je to pořád velký business,“ prozradil Sutil Autosportu.

Faktem zůstává, že před lety mohly týmy z chvostu pole zkoušet štěstí a nasazovat velké talenty – však třeba piloti jako Jarno Trulli, Giancarlo Fisichella, Fernando Alonso či Mark Webber začínali u Minardi.

Diskuse k článku

Napsat komentář