Shrnutí uplynulých testů v Barceloně

Celkem 21 závodníků nastoupilo do dvoudenních testů v Barceloně, které se tam jely po skončení GP Španělska. Jednalo se o první sezonní test. Ty další se budou konat po skončení GP Maďarska.

Štítky: Testy Zveřejněno 20. 05 2018 — GPF1.cz

Výhodou pro týmy i dodavatele pneumatik Pirelli je skutečnost, že na stejném okruhu se stejným povrchem dráhy se jel závod, současné testy a také předsezonní testy na začátku března. Týmům to umožní srovnat řadu svých technických řešení a vyhodnotit jejich přínos.

Pirelli testy využilo pro srovnání běžné specifikace pneu pro sezonu 2018, a speciálních pneu s tenčím běhounem pro závody ve Španělsku, Francii a Velké Británii. Pirelli si podle vlastních slov potvrdilo, že nasazení speciálních pneumatik pro GP Španělska, kterou přesvědčivě vyhrál Lewis Hamilton a Mercedes, bylo správným rozhodnutím.

Během testů Pirelli jezdilo také s modelem pneumatik pro sezonu 2019. Pomohly mu k tomu týmu McLaren a Force India. Týmy zkoušely také růžovou hyper-měkkou sadu pneumatik, zcela nejměkčí, kterou má Pirelli k dispozici. Bude k vidění už při závodě v Monaku.

Úplně nejrychlejším pilotem během dvou dnů testů byl Valtteri Bottas na voze Mercedes F1 W09 EQ Power+ s časem 1:16,904. Lewis Hamilton zajel v kvalifikaci na GP Španělska čas 1:16,173. Týmy musí určitý čas svých testů věnovat mladým pilotům bez zkušeností ve velkých cenách. Nastoupili tak junioři McLarenu Oliver Turvey a Lando Norris, který vede šampionát F2. Z Mercedesu nastoupil George Russell, pro Red Bull testoval jinak zkušený závodník a šampion formule Renault 2.0 Brit Jake Dennis, který letos závodí v ADAC GT a Blancpain sérii.

Do kokpitu F1 se vrátil Antonio  Giovinazzi. Ten jezdil nejprve ve voze Sauber C37 a pak v monopostu Ferrari SF71H. Dvaadvacetiletý rodák z Londýna a člen akademie Renaultu Jack Aitken usedl do vozu Renault R.S.18, za Force Indii jezdil stejně starý pilot F2, Kanaďan Nicholas Daniel Latifi. Toho druhý den vystřídal Nikita Mazepin.

Souhrnné časy testů v Barceloně 15. – 16. května:

Počet kol a kilometrů podle jezdců:

Počet kilometrů podle týmů a motorů

(Renault a TAG Heuer mají dohromady 857 kol a 3989 kilometrů)

Na jaké směsi bylo nejrychlejší kolo zajeto

Diskuse k článku

Napsat komentář