Shrnutí pátečních tréninků GP Portugalska
Začátek víkendu v Portugalsku má za sebou dva hodinové páteční tréninky. Na straě jedné potvrzují vyrovnanost Red Bullu a Mercedesu, ale také současně možnost, že by výkonnostní výhoda ohla připadnout jednomu z nich.
Povrch dráhy je na portugalském okruhu Algarve pořád kluzký a teploty relativně nízké, byť vyšší než vloni. Komentátoři jsou překvapni také tím, že Pirelli zvolilo pro víkend nejtvrdší směsi pneu C1, C2 a C3. Kombinace tvrdých pneu, nízkých teplot, kluzké trati a letos změněné aerodynamiky aut způsobuje vibrace, na které si Max Verstappen během pátečních tréninků stěžoval tak, že do týmového rádia vtipkoval o nutnosti navštívit zubaře. Obecně byl ale Verstappen relativně spokojen a nevzdává se naděje na zisk pole position.
Odhad kvalifikačního potenciálu:
První trénink vyhrál Valtteri Bottas, a ten druhý zase Lewis Hamilton. Ale Mercedes má objektivně také plné ruce práce. Hlavní inženýr Mercedesu Andrew Shovlin přiznal, že podobně jako na Imole má i v Portugalsku Mercedes potíže se zahříváním zejména zadních pneu. Po skončení tréninkových jízd navíc Mercedes údajně objevil mírná poškození na obou autech.
Za hlavními rivaly Mercedes – Red Bull je situace pochopitelně velmi zajímavá. Ferrari se zdá být kandidátem na toho nejlepšího ze středu pole. Carlos Sainz se doznal k tomu, že má rád, když úroveň přilnavosti není vysoká. Rallyovské geny se tu nedají zapřít.
McLaren má respekt ze soupeřů a obává se o své šance na postup do poslední kvalifikační části Q3. Ale například Alpine pilotů Fernando Alonso a Esteban Ocon neočekává zisk třetí řady na startu po skvělém výsledku ve druhém tréninku. Ale o tolik horší to podle údajů z pátečních tréninků být nemůže!
Ambiciózní a šikovný George Russell podle vlastních slov cílí “minimálně” na Q2 během kvalifikace. Po kritice za havárii s Valtterim Bottasem na Imole, po které se s odstupem času omluvil, je zjevně při chuti ještě více, než kdy dříve. Williams více než jiné týmy trápí poryvy větru, které jsou ale problémem obecně pro všechny formule.
I když data naznačují jinak, Mercedes jako kdyby měl pevnější půdu pod nohama. Ale jak už to tak ve formuli 1 během velkých cen bývá, v kvalifikaci může být vše jinak.
Výsledky 1. tréninku GP Portugalska
Poř. | Pilot | Tým/Motor | Čas | Odstup | Kol |
1 | Valtteri Bottas | Mercedes | 1’19.648 | 31 | |
2 | Max Verstappen | Red Bull/Honda | 1’19.673 | 0.025 | 23 |
3 | Sergio Pérez | Red Bull/Honda | 1’19.846 | 0.198 | 22 |
4 | Charles Leclerc | Ferrari | 1’19.884 | 0.236 | 27 |
5 | Lewis Hamilton | Mercedes | 1’19.967 | 0.319 | 32 |
6 | Pierre Gasly | AlphaTauri/Honda | 1’20.444 | 0.796 | 31 |
7 | George Russell | Williams/Mercedes | 1’20.529 | 0.881 | 29 |
8 | Lando Norris | McLaren/Mercedes | 1’20.635 | 0.987 | 26 |
9 | Carlos Sainz Jr. | Ferrari | 1’20.680 | 1.032 | 27 |
10 | Esteban Ocon | Alpine/Renault | 1’20.800 | 1.152 | 27 |
11 | Lance Stroll | Aston Martin/Mercedes | 1’20.894 | 1.246 | 29 |
12 | Daniel Ricciardo | McLaren/Mercedes | 1’20.995 | 1.347 | 31 |
13 | Yuki Tsunoda | AlphaTauri/Honda | 1’21.090 | 1.442 | 28 |
14 | Fernando Alonso | Alpine/Renault | 1’21.303 | 1.655 | 31 |
15 | Kimi Räikkönen | Alfa Romeo/Ferrari | 1’21.381 | 1.733 | 25 |
16 | Sebastian Vettel | Aston Martin/Mercedes | 1’21.405 | 1.757 | 31 |
17 | Callum Ilott | Alfa Romeo/Ferrari | 1’21.806 | 2.158 | 21 |
18 | Mick Schumacher | Haas/Ferrari | 1’21.939 | 2.291 | 29 |
19 | Nicholas Latifi | Williams/Mercedes | 1’22.293 | 2.645 | 29 |
20 | Nikita Mazepin | Haas/Ferrari | 1’24.224 | 4.576 | 29 |
Výsledky 2. tréninku GP Portugalska
Poř. | Pilot | Tým/Motor | Čas | Odstup | Kol |
1 | Lewis Hamilton | Mercedes | 1’19.837 | 33 | |
2 | Max Verstappen | Red Bull/Honda | 1’19.980 | 0.143 | 26 |
3 | Valtteri Bottas | Mercedes | 1’20.181 | 0.344 | 28 |
4 | Carlos Sainz Jr. | Ferrari | 1’20.197 | 0.360 | 33 |
5 | Fernando Alonso | Alpine/Renault | 1’20.220 | 0.383 | 32 |
6 | Esteban Ocon | Alpine/Renault | 1’20.235 | 0.398 | 31 |
7 | Charles Leclerc | Ferrari | 1’20.360 | 0.523 | 33 |
8 | Daniel Ricciardo | McLaren/Mercedes | 1’20.418 | 0.581 | 31 |
9 | Lance Stroll | Aston Martin/Mercedes | 1’20.427 | 0.590 | 31 |
10 | Sergio Pérez | Red Bull/Honda | 1’20.516 | 0.679 | 28 |
11 | Pierre Gasly | AlphaTauri/Honda | 1’20.558 | 0.721 | 34 |
12 | Lando Norris | McLaren/Mercedes | 1’20.757 | 0.920 | 28 |
13 | George Russell | Williams/Mercedes | 1’20.976 | 1.139 | 32 |
14 | Yuki Tsunoda | AlphaTauri/Honda | 1’21.053 | 1.216 | 33 |
15 | Sebastian Vettel | Aston Martin/Mercedes | 1’21.074 | 1.237 | 32 |
16 | Kimi Räikkönen | Alfa Romeo/Ferrari | 1’21.225 | 1.388 | 22 |
17 | A.Giovinazzi | Alfa Romeo/Ferrari | 1’21.238 | 1.401 | 32 |
18 | Mick Schumacher | Haas/Ferrari | 1’21.537 | 1.700 | 29 |
19 | Nicholas Latifi | Williams/Mercedes | 1’21.855 | 2.018 | 31 |
20 | Nikita Mazepin | Haas/Ferrari | 1’22.638 | 2.801 | 28 |