Shrnutí pátečních tréninků GP Portugalska

Začátek víkendu v Portugalsku má za sebou dva hodinové páteční tréninky. Na straě jedné potvrzují vyrovnanost Red Bullu a Mercedesu, ale také současně možnost, že by výkonnostní výhoda ohla připadnout jednomu z nich.

Štítky: GP Portugalska Zveřejněno 30. 04 2021 — Tomáš Richtr

Povrch dráhy je na portugalském okruhu Algarve pořád kluzký a teploty relativně nízké, byť vyšší než vloni. Komentátoři jsou překvapni také tím, že Pirelli zvolilo pro víkend nejtvrdší směsi pneu C1, C2 a C3. Kombinace tvrdých pneu, nízkých teplot, kluzké trati a letos změněné aerodynamiky aut způsobuje vibrace, na které si Max Verstappen během pátečních tréninků stěžoval tak, že do týmového rádia vtipkoval o nutnosti navštívit zubaře. Obecně byl ale Verstappen relativně spokojen a nevzdává se naděje na zisk pole position.

Odhad kvalifikačního potenciálu:

První trénink vyhrál Valtteri Bottas, a ten druhý zase Lewis Hamilton. Ale Mercedes má objektivně také plné ruce práce. Hlavní inženýr Mercedesu Andrew Shovlin přiznal, že podobně jako na Imole má i v Portugalsku Mercedes potíže se zahříváním zejména zadních pneu. Po skončení tréninkových jízd navíc Mercedes údajně objevil mírná poškození na obou autech.

Za hlavními rivaly Mercedes – Red Bull je situace pochopitelně velmi zajímavá. Ferrari se zdá být kandidátem na toho nejlepšího ze středu pole. Carlos Sainz se doznal k tomu, že má rád, když úroveň přilnavosti  není vysoká. Rallyovské geny se tu nedají zapřít.

McLaren má respekt ze soupeřů a obává se o své šance na postup do poslední kvalifikační části Q3. Ale například Alpine pilotů Fernando Alonso a Esteban Ocon neočekává zisk třetí řady na startu po skvělém výsledku ve druhém tréninku. Ale o tolik horší to podle údajů z pátečních tréninků být nemůže!

Ambiciózní a šikovný George Russell podle vlastních slov cílí “minimálně” na Q2 během kvalifikace. Po kritice za havárii s Valtterim Bottasem na Imole, po které se s odstupem času omluvil, je zjevně při chuti ještě více, než kdy dříve. Williams více než jiné týmy trápí poryvy větru, které jsou ale problémem obecně pro všechny formule.

I když data naznačují jinak, Mercedes jako kdyby měl pevnější půdu pod nohama. Ale jak už to tak ve formuli 1 během velkých cen bývá, v kvalifikaci může být vše jinak.

Škoda přichází s domácími nabíječkami pro elektromobily

Výsledky 1. tréninku GP Portugalska

Poř. Pilot Tým/Motor Čas Odstup Kol
1 Valtteri Bottas Mercedes 1’19.648 31
2 Max Verstappen Red Bull/Honda 1’19.673 0.025 23
3 Sergio Pérez Red Bull/Honda 1’19.846 0.198 22
4 Charles Leclerc Ferrari 1’19.884 0.236 27
5 Lewis Hamilton Mercedes 1’19.967 0.319 32
6 Pierre Gasly AlphaTauri/Honda 1’20.444 0.796 31
7 George Russell Williams/Mercedes 1’20.529 0.881 29
8 Lando Norris McLaren/Mercedes 1’20.635 0.987 26
9 Carlos Sainz Jr. Ferrari 1’20.680 1.032 27
10 Esteban Ocon Alpine/Renault 1’20.800 1.152 27
11 Lance Stroll Aston Martin/Mercedes 1’20.894 1.246 29
12 Daniel Ricciardo McLaren/Mercedes 1’20.995 1.347 31
13 Yuki Tsunoda AlphaTauri/Honda 1’21.090 1.442 28
14 Fernando Alonso Alpine/Renault 1’21.303 1.655 31
15 Kimi Räikkönen Alfa Romeo/Ferrari 1’21.381 1.733 25
16 Sebastian Vettel Aston Martin/Mercedes 1’21.405 1.757 31
17 Callum Ilott Alfa Romeo/Ferrari 1’21.806 2.158 21
18 Mick Schumacher Haas/Ferrari 1’21.939 2.291 29
19 Nicholas Latifi Williams/Mercedes 1’22.293 2.645 29
20 Nikita Mazepin Haas/Ferrari 1’24.224 4.576 29

Výsledky 2. tréninku GP Portugalska

Poř. Pilot Tým/Motor Čas Odstup Kol
1 Lewis Hamilton Mercedes 1’19.837 33
2 Max Verstappen Red Bull/Honda 1’19.980 0.143 26
3 Valtteri Bottas Mercedes 1’20.181 0.344 28
4 Carlos Sainz Jr. Ferrari 1’20.197 0.360 33
5 Fernando Alonso Alpine/Renault 1’20.220 0.383 32
6 Esteban Ocon Alpine/Renault 1’20.235 0.398 31
7 Charles Leclerc Ferrari 1’20.360 0.523 33
8 Daniel Ricciardo McLaren/Mercedes 1’20.418 0.581 31
9 Lance Stroll Aston Martin/Mercedes 1’20.427 0.590 31
10 Sergio Pérez Red Bull/Honda 1’20.516 0.679 28
11 Pierre Gasly AlphaTauri/Honda 1’20.558 0.721 34
12 Lando Norris McLaren/Mercedes 1’20.757 0.920 28
13 George Russell Williams/Mercedes 1’20.976 1.139 32
14 Yuki Tsunoda AlphaTauri/Honda 1’21.053 1.216 33
15 Sebastian Vettel Aston Martin/Mercedes 1’21.074 1.237 32
16 Kimi Räikkönen Alfa Romeo/Ferrari 1’21.225 1.388 22
17 A.Giovinazzi Alfa Romeo/Ferrari 1’21.238 1.401 32
18 Mick Schumacher Haas/Ferrari 1’21.537 1.700 29
19 Nicholas Latifi Williams/Mercedes 1’21.855 2.018 31
20 Nikita Mazepin Haas/Ferrari 1’22.638 2.801 28