Sezona pokračuje sedmým kolem – Velkou cenou Kanady

O víkendu se očekává další díl souboje mezi Ferrari a Mercedesem. Dějištěm sedmého závodu sezony 2017 je ikonický okruh – kanadský Montréal.

Štítky: GP Kanady Preview Zveřejněno 7. 06 2017 — Josef Nekvinda

Ferrari v této sezoně uspělo na dvou městských okruzích, ale obstálo i na těch rychlostních. Scuderia tedy prokázala svou rychlost takřka všude. Nyní ji, pochopitelně stejně jako ostatní, čeká trať, kde se střídají dlouhé rovinky a šikany. Uspěje i zde?

Situace je asi taková: tam, kde Ferrari předchozí tři sezony zaostávalo za Mercedesem, je nyní jako doma. Mercedes navíc bojuje s pneumatikami, což bylo patrné ze závodů v Monaku nebo Bahrajnu. Porozumět „pirelkám“ je tedy cesta k úspěchu. Cesta zpět na vrchol. Montréal je zároveň dalším okruhem, který disponuje několika náročnými zatáčkami, ve kterých se předpokládá, že znovu některým týmům způsobí problémy dostat se s pneumatikami do provozního okna.

Vzato perspektivou samotných jezdců Mercedesu, pak pro oba montréalský okruh je místem, kam se jistojistě rádi vrací. Lewis Hamilton tu bral své první  Grand Prix vítězství a vždy byl s všudypřítomnými zdmi zadobře. Valtteri Bottas tu poslední dvě sezony stál na stupních vítězů.

Charakteristiky okruhu

  • Trať je obehnána zdmi, což do závodu vnáší 80% pravděpodobnost výjezdu safety caru. Z tohoto pohledu je situace obtížná zejména pro stratégy.
  • V Montréalu je to velmi blízko do první zatáčky – pouhých 260 metrů. Důležitým postem by proto měla být pole position. Jak se ale v posledních patnácti případech ukázalo, vždy to tak není. Pouhých šest jezdců dokázalo vyhrát z pole position. Je to dáno i tím, že druhé místo na startu se nachází v závodní stopě, na pravé straně.
  • Velmi hladký povrch dráhy značí, že užita bude nejměkčí sada pneumatik. S těmi bojuje Mercecedes, avšak zatím pouze za situace, kdy panovaly teplejší podmínky. Montréal je známý pro velkou proměnlivost teplot v průběhu víkendu, a to může být významná proměnná.
  • Okruh je náročný i z pohledu brzd – v sedmi případech se do šikany nebo vlásenky brzdí z rychlosti přesahující 300 km/h.

GP Kanady v číslech

  • Tento víkend se uskuteční již 38. Grand Prix, která se jezdí na uměle vytvořeném ostrově Notre Dame a okruhu Gillese Villeneuva.
  • Safety car je pro GP Kanady takřka synonymem. Ostatně vyjel zde také ten první v historii formule 1. Stalo se tak v roce 1973.
  • Z posledních 19 závodů jich bylo 11 přerušeno.
  • V roce 2011 se za zpomalovacím vozem odjelo 32 kol z celkových 70.
  • Z posledních 14 závodů jich 8 bylo dokončeno s menším rozdílem než tři vteřiny mezi prvním a druhým v cíli. Očekávají se tudíž těsné souboje.
  • Sebastian Vettel zůstane na čele šampionátu bez ohledu na výsledek. Už nyní ale zaznamenal sedm pódiových umístění v řadě za sebou. Na podobný kousek čekal od mistrovské sezony 2013. Pouze jednou navíc Vettel začínal sezonu lépe než tu současnou.
  • Kimi Räikkönen zde na pódiu nestál od roku 2006 a na tamní vítězství čeká ještě o rok déle.
  • Lewis Hamilton tu vyhrál již pětkrát. V případě, že by letos uspěl i v kvalifikaci, vyrovná se Michaelu Schumacherovi ziskem šesti pole position a s jejich celkovým počtem 65 by se zařadil po bok Ayrtona Senny.
  • Red Bull triumfoval ve velké ceně Kanady naposledy v roce 2014. Tehdy vyhrál Daniel Ricciardo. Historicky tu Australan vedl pouhá tři kola.
  • Carlos Sainz z Toro Rosso letos bodoval v pěti závodech, čímž poráží oba jezdce sesterské stáje Red Bull. Pokud on nebo kolega Daniil Kvjat dojede v bodované desítce i o víkendu, bude to pro tým z Faenzy 100. GP, kterou takto dokončí.

Mercedes není v boji o titul favoritem. Zlepšení nepřijde hned

Diskuse k článku

Napsat komentář