Šestý smysl Maxe Verstappena

Hodnota Maxe Verstappena neustále roste. Ukázal to mokrý závod v Číně, kde zase působil jako ryba ve vodě. „Má pro to vyvinutý šestý smysl,“ domnívá se jeho šéf.

1 Štítky: Christian Horner Max Verstappen Red Bull Zveřejněno 13. 04 2017 — Josef Nekvinda

Verstappen se po technických problémech do závodu kvalifikoval až jako devatenáctý. Dostat se o dvě pozice výše mu ještě před startem pomohly penalizace Jolyona Palmera a Romaina Grosjeana, i přesto však Nizozemec zahajoval z hloubi pole. Přišlo úvodní kolo závodu během něhož za sebou nechal dalších devět pilotů a nakonec dokončil závod na třetím místě. Znovu tak ukázal, že si s mokrými podmínkami náramně rozumí.

Jeho šéf Christian Horner neměl pro slova chvály svého svěřence daleko. „Vypadá to, že pro jízdu za mokra má vyvinutý šestý smysl,“ prohlásil. „V žádném případě se nezdá být nějak limitován. Aby zjistil, jaká je úroveň přilnavosti, využívá dostupných limitů tratě. Jednou také předvedl manévr, kdy šel do zatáčky číslo 6 po vnější straně a předjel dvě nebo tři auta. To bylo velmi, velmi působivé,“ pěl slova chvály Horner.

Dotázán byl šéf Red Bullu také na to, zda vidí Verstappena mezi nejlepšími závodníky historie F1. Na to odpověděl: „Po právu mezi ně patří. Není to náhoda. Můžete vidět, že Brazílie nebyla výjimka a pro nás by možná Bernieho myšlenka uměle zavlažovat trať byla přínosem. Max vyrůstal na motokárách a jezdil i za mokra na hladkých pneumatikách, takže se u něho vyvinul patřičný cit a instinkt.

Pamatuji si, že Sebastian je dobrý za mokra. První takto vyhraný závod byl vynikající, ale velcí závodníci vždy vyčnívají za těchto podmínek. Bylo to vidět i v případě Lewise Hamiltona v Silverstone v roce 2008 a velcí závodníci si takto zvyšují svou hodnotu.“

Závod v Číně mohl Max Verstappen dokončit ještě o pozici nebo dokonce i dvě výše, ale namísto toho se v závěru musel bránit atakům kolegy Daniela Ricciarda.

„Začínal být trochu frustrovaný, protože nebyl spokojený s nastavením svého auta a potýkal se s velkou nedotáčivostí vozu. Vždy když se dostal do turbulentní oblasti, ještě se to zhoršilo. Takže jakmile se dostal někomu za záda, problém pro auto, které bojuje o čelo, nabíral na významu a on usiloval o to, aby měl před sebou čistý vzduch.

Daniel měl o něco větší úroveň přítlaku než Max, tudíž nebyl tak rychlý na rovinách, ale naopak v prostředním sektoru trati. Už v dřívější fázi závodu spolu svedli vzájemný souboj, který ale byl čistý a já se proto rozhodl je posledních deset kol nechat závodit. Tohle věděli už z našich předchozích diskuzí a jediná instrukce, kterou ode mě dostali byla, aby respektovali jeden druhého, a to udělali. Když toto budou plnit, rádi je necháme závodit i nadále,“ prozradil Horner detaily toho, co stálo v pozadí čínského závodu.

Diskuse k článku

Napsat komentář