Senna chtěl zakončit kariéru u Ferrari, říká Montezemolo

Prezident Ferrari Luca di Montezemolo prozradil, že se Sennou jednal krátce před jeho smrtí o možném přestupu do Maranella.

Štítky: Ayrton Senna Ferrari Luca di Montezemolo Zveřejněno 1. 05 2014 — Jan Pastorek

Prezident Ferrari Luca di Montezemolo prozradil, že se Sennou jednal krátce před jeho smrtí o možném přestupu do Maranella.

Ayrton Senna zahynul v Imole přesně před 20 lety 1. května, když havaroval se svým williamsem. Nebýt tohoto osudného okamžiku, možná by se později ukázal v maranellských barvách.

„Chtěl jít do Ferrari a já jsem ho v týmu chtěl,“ řekl Montezemolo. „Když byl v Itálii kvůli Grand Prix San Marina, setkali jsme se u mě doma v Bologni ve čtvrtek 27. dubna. Řekl mi, že si opravdu cení našeho postoje, který jsme zaujali proti nadměrnému používání elektronických pomocníků řízení, které neumožňovaly jezdcům vyniknout.“

„Dlouho jsme hovořili a on mi dal jasně najevo, že chce zakončit svoji kariéru u Ferrari, přičemž blízko k přestupu k nám byl už o několik let dříve. Dohodli jsme se, že se znovu setkáme hned, jak překoná své tehdejší smluvní závazky.“

„Oba jsme souhlasili, že by pro něj Ferrari bylo ideálním místem pro další kariéru, která do té doby byla brilantní, dokonce unikátní. Bohužel, osud nás připravil o Ayrtona a Rolanda Ratzenbergera během jednoho z nejsmutnějších víkendů v historii formule 1.“

Obdiv k brazilskému závodníkovi si Montezemolo zachoval dodnes.

„U Senny si pamatuji jeho vlídnost a prostotu, téměř stydlivou přirozenost, která byla v naprostém kontrastu se Sennou jezdcem, který byl bojovníkem mířícím vždy nejvýše. Vždy se mi líbil Sennův závodní styl.“

„Stejně jako všichni velcí šampióni měl neuvěřitelnou touhu vítězit a nikdy se neunavil při hledání dokonalosti, neustále se snažil zlepšovat. Byl výjimečný v kvalifikacích, ale také velký bojovník v závodech, vždy bojoval zuby nehty.“

Dnes se v Imole koná vzpomínková akce na Sennu, zúčastní se ji mimo jiné oba současní piloti Ferrari Fernando Alonso a Kimi Räikkönen.

Diskuse k článku

Napsat komentář